پیشنهاد روز جهانی قرآن بهترین فرصت برای تبلیغات قرآنی است
کد خبر: 3957101
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

پیشنهاد روز جهانی قرآن بهترین فرصت برای تبلیغات قرآنی است

یک فعال و پیشکسوت قرآنی در همدان پیشنهاد انجام شده مبنی بر نام‌گذاری روز جهانی قرآن را بهترین فرصت برای تبلیغات قرآنی دانست.

پیشنهاد روز جهانی قرآن بهترین فرصت برای تبلیغات قرآنی استقاسم جهان‌آرا، فعال و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با استقبال از پیشنهاد عتبه امام حسین(ع) مبنی بر نام‌گذاری روز 27 رجب به‌عنوان روز جهانی قرآنی گفت: این پیشنهاد فکری عالی و پسندیده است که بهترین فرصت را برای انجام تبلیغات قرآنی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قطعاً این ایده از سوی دلسوزان قرآن مطرح شده است، افزود: فعالان قرآنی آمادگی لازم را دارند که حمایت‌های خود را از عملیاتی شدن این پیشنهاد ارائه کنند.

جهان‌آرا گفت: درصورتی‌که روز 27رحب، مبعث پیامبر(ص) به‌عنوان روز جهانی قرآنی ثبت شود تمام فعالیت‌های قرآنی در سطح بین‌المللی بسط داده خواهد شد و زمینه انجام فعالیت‌های مشترک بین کشورهای اسلامی در زمینه قرآن بیشتر می‌شود همچنین شاهد افزایش فعالیت‌های قرآنی در سطح بین‌المللی خواهیم بود.

این پیشکسوت قرآنی تأکید کرد: گرچه قوانین جمهوری اسلامی بر پایه قرآن و برگرفته از آن است اما متأسفانه دولت‌ها آن‌طور که شایسته قرآن بوده به مباحث قرآنی نپرداختند و در حق آن جفا شده است، با ثبت روز جهانی قرآن بهترین فرصت برای انجام تبلیغات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی فراهم می‌شود.

پیشنهاد روز جهانی قرآن بهترین فرصت برای تبلیغات قرآنی است

مهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن، نیز با بیان اینکه سال‌هاست پیشنهاد برگزاری جشن میلاد نزول قرآن ارائه شده است، اظهار کرد: از مسئولان و فعالان قرآنی خواستارم در این زمینه وحدت‌نظر داشته باشند تا 27 رجب، سالروز بعثت پیامبر در جهان به‌عنوان روز میلاد قرآن شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه قرآن در کشور ما محجور واقع شده است، افزود: با توجه به تعطیلی محافل قرآنی پس از شیوع کرونا نیز این محجوریت بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

ساعد نام‌گذاری روز جهانی قرآن را فرصتی برای ایجاد همبستگی عمومی در انجام فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: متأسفانه مسئولین قرآنی در ایام کرونا فعالیت قرآنی مثمر ثمری انجام ندادند درحالی‌که سایر فعالیت‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قوت خود باقی بود.
این قاری بین‌المللی نبود انسجام و وحدت رویه در بین مسئولان قرآنی را خلأ مهمی در کشور برشمرد و اضافه کرد: اگر مسئولان در فعالیت‌های قرآنی با یکدیگر همبستگی داشته باشند قطعاً به اهداف تعیین ‌شده از سوی مقام معظم رهبری دست خواهیم یافت.

وی وجود مسئولان منطقی، هم‌فکر و هم‌تراز با اهداف قرآنی را امری مهم در نائل نشدن به اهداف قرآنی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نام‌گذاری روز 27 رجب به‌عنوان سالروز میلاد قرآن تلنگری به این رویه زده شود.

این فعال قرآنی در پایان تصریح کرد: متأسفانه اخبار قرآنی از زبان مسئولان و فعالان قرآنی به‌خوبی مخابره نمی‌شود و همین موضوع منجر به محجوریت هر چه بیشتر قرآن شده است.

انتهای پیام
captcha