«السنوار» برای دومین بار به عنوان رئیس حماس انتخاب شده است
کد خبر: 3958992
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

«السنوار» برای دومین بار به عنوان رئیس حماس انتخاب شده است

یحیی السنوار در دور چهارم انتخابات داخلی حماس و پس از یک رقابت تنگاتگ با «نزار عوض الله»، رقیب اصلی‌اش، برای بار دوم عهده‌دار ریاست این جنبش به مدت چهارسال دیگر شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، یحیی السنوار پس از انتخابات، به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه برای یک دوره جدید تعیین شد و بدین ترتیب چهار سال دیگر در این سمت ابقا شده است.

انتخابات داخلی حماس برای انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در چهار دور برگزار شده است که السنوار در دور چهارم موفق شد با کسب 167 رای موافق به عنوان رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) انتخاب شود، در حالی که رقیبش نزار عوض الله 147 رای را در این انتخابات کسب کرده است.

 دو نامزد اصلی تصدی ریاست حماس در غزه دیروز (سه شنبه) نیز در سه دور با یکدیگر رقابت کرده بودند، اما در این سه دور، هیچ کدام از آنها اکثریت قاطع برای پیروزی را به دست نیاوردند تا اینکه در دور چهارم برنده انتخابات داخلی مشخص شده است.

 السنوار از جمله اسرایی است که در خلال توافق تبادل اسرا موسوم به «شالیت» آزاد شد. در این توافق «گیلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی از جمله السنوار مبادله شده است.

وی پس از آزادی به مبارزه خود ادامه داد و به یکی از اعضای ارشد حماس و سپس به یکی از دشمنان درجه اول اسرائیل در نوار غزه تبدیل شد.

انتهای پیام
captcha