شیوع كرونا ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را آشكار كرد
کد خبر: 3960431
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

شیوع كرونا ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را آشكار كرد

استاندار فارس با اشاره به نقش زیرساخت‌های ارتباطی در ارائه خدمات در دوران شیوع کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا لزوم توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با هدف ارائه خدمات مختلف را بیش از پیش آشکار کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس بعدازظهر امروز، 27 اسفندماه در حاشیه استقبال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش زیرساخت‌های ارتباطی در ارائه خدمات در دوران شیوع کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا لزوم توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با هدف ارائه خدمات مختلف را بیش از پیش آشکار کرد.

وی ادامه داد: فناوری‌ و تکنولوژی ارتباطات کمک کرد تا بسیاری از خدمات که در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا امکان ارائه آن‌ها به شکل حضوری وجود نداشت به شکل غیر حضوری ارائه شود از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارائه آموزش توسط مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد که اجازه نداد کرونا موجب دوری دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای تحصیل و محروم شدن آن‌ها از کسب علم و دانش شود.

رحیمی، ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات به خاطر سفر به این استان گفت: در این سفر مصوبات سفر خردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس گفت: طی سال‌های اخیر با حمایت‌های وزیر ارتباطات شاهد تحولات قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در استان بودیم که امیدواریم در ادامه و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، این زیرساخت‌ها بیش از پیش توسعه یابد.

وی همچنین گفت: ایجاد پوشش مکالمه تلفن همراه و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در شهرها و همچنین روستاهای بالای 20 خانوار استان، افزایش پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان، توسعه تلفن خانگی در استان، اجرای فیبر نوری در روستاهای استان و اجرای طرح هوشمندسازی مدارس از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در سال 99 شاهد بهره‌برداری از آنها در استان بودیم.

رحیمی اظهار كرد: از دیگر دستاوردهای حوزه زیرساخت‌های ارتباطی راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه (G5) در شیراز و همچنین نسل سوم و چهارم در برخی روستاهای این استان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha