وضعیت ۲۴ شهرستان فارس قرمز شد
کد خبر: 3963068
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

وضعیت ۲۴ شهرستان فارس قرمز شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا وضعیت شیوع کرونا ۲۴ شهرستان استان را قرمز و ۱۲ شهرستان را نارنجی اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور،‌ جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا، امروز، 18 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه وضعیت رنگ‌بندی شهرهای كشورمان به لحاظ شیوع كرونا تغییر كرده است، گفت: تقریباً تمام مراكز استان‌ها از جمله شیراز قرمز شده‌اند.

وی افزود: در استان فارس نیز از 36 شهرستان، 24 شهرستان در وضعیت قرمز شیوع كرونا و 12 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

قاسم‌پور خواستار همكاری بیش از پیش مردم برای شیوع بیشتر كرونا شد و گفت: از مردم می‌خواهیم با رعایت پروتكل‌های بهداشتی، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضرور، پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات هم به حفظ سلامت خود و هم دیگران توجه كنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا بیان كرد: در موج چهارم محدودیت‌ها بر اساس طرح جامع و رنگ بندی هر شهر در پنج بخش صنفی، ترددخودرویی آموزش، فرهنگی اجتماعی و اداری اعمال می‌شود.

وی از آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خدمات رسانی به مردم و رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی خبر داد و افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و کمک‌های مؤمنانه نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند.

معاون استاندار فارس همچنین از تشدید نظارت‌ها در حوزه‌های تحت پوشش و بازارها، مراکز خرید و رستوران‌ها و بخش‌های مختلف استان خبر داد و بیان کرد: برخورد قضایی و انتظامی با برپا کنندگان مراسم، مجالس ختم و عروسی و هرگونه تجمع امری ضروری است که همچنان با جدیت باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha