نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در كاهش شیوع كرونا
کد خبر: 3963078
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در كاهش شیوع كرونا

مدیركل صدا‌وسیمای فارس با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا در کشور، گفت: حساسیت مردم نسبت به این بیماری کاهش یافته و ضرورت دارد سطح اطلاع‌رسانی‌ها با پخش برنامه‌های آموزشی افزایش یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس، 18 فروردین در دویست و نود و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: صداوسیمای مرکز فارس در بحران کنونی کرونا و عبور از موج چهارم در راستای حفظ سلامت مردم استان، بیش از پیش آمادگی  همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دارد.   

وی با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: یکی از دلایل موفقیت فارس در مدیریت بحران کرونا، نوع نگرش حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که آماده‌سازی بسترهای مقابله با این ویروس، پیش از شیوع بیماری در استان انجام شد.

سهرابی یک‌ سال تلاش شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کرونا را در کشور نمونه دانست و نتیجه این همه فداکاری و ایثار را ارتقای سطح سلامت مردم بیان کرد.

وی بیان کرد: صداوسیمای مرکز فارس افتخار دارد که در این بحران فراگیر که تمام دنیا را درگیر کرده، دوشادوش حوزه سلامت با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، وظایف خود را در امر اطلاع‌رسانی، آموزش و تفریح و سرگرمی در راستای حفظ سلامتی مردم انجام داده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: فصل جدید همکاری‌های رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در بحران کروناویروس شکل گرفته است، به‌طوری که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز مردم از شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابله با کروناویروس آگاهی دارند که نشانگر آن است که رسانه‌ها نقش خود را در جبهه سلامت ایفا کردند.

سهرابی با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا در کشور، اظهار کرد: حساسیت مردم نسبت به این بیماری کاهش یافته و ضرورت دارد سطح اطلاع‌رسانی‌ها با پخش برنامه‌های آموزشی افزایش یابد که در این امر صداوسیمای مرکز فارس با همکاری اساتید دانشگاه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به جایگاه مطلوب صداوسیمای مرکز فارس در کشور، افزود: نقش رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در بحران کرونا بسیار پررنگ بوده است.

وی با تقدیر از مجموعه صدا و سیمای مرکز فارس به پاس همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌ویژه در بحران کروناویروس، اظهار کرد: رسانه‌ها و صداوسیمای مرکز فارس در بحران کرونا بیش از پیش با مجموعه سلامت همکاری داشته و نقش خود را در فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آگاهی‌بخشی ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: صداوسیمای مرکز فارس یک شبکه سلامت‌محور است که توانسته با همکاری اساتید دانشگاه با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، سطح اطلاعات و آگاهی مردم در مقابله با بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

لطفی در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته در فارس به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» را خوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha