11 شهرستان فارس در وضعیت فوق حاد قرار گرفتند
کد خبر: 3966312
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

11 شهرستان فارس در وضعیت فوق حاد قرار گرفتند

طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم‌اكنون 11 شهرستان استان فارس در وضعیت فوق حاد شیوع كرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، اول اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس به آخرین وضعیت شیوع كرونا در استان فارس اشاره كرد و گفت: هم‌اکنون 11 شهرستان فارس در وضعیت فوق حاد، ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

وی با تأكید بر اینكه هیچ نقطه کم‌خطر و بی‌خطر در استان وجود ندارد، باز هم از مردم برای كمك به مدافعان سلامت جهت كنترل شیوع كرونا درخواست كمك و تأكید كرد: همچنان با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، حافظ سلامت خود باشیم.

همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۹۲ هزار و ۷۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۲۶ هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۸ هزار و ۸۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۸ هزار و ۹۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: با جان‌باختن ۳۶ هم استانی طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا امروز به سه هزار و ۷۷۰ نفر افزایش یافت.

وی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در پایان از بهبودی ۲۰۷ هزار و ۵۲۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha