برنامه «یک شهر گفت‌وگو» با مشارکت جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود
کد خبر: 3967029
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
در هفته فرهنگی اصفهان؛

برنامه «یک شهر گفت‌وگو» با مشارکت جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود

مدیر فرهنگسرای پرسش از رونمایی سه برنامه ویژه در هفته فرهنگی اصفهان با عناوین «یک شهر گفت‌وگو» با مشارکت جهاد دانشگاهی، مستند «احوال شهر» و بسته‌های آموزشی «گفت‌وگوهای سالم» و «گفت‌وگو در خانواده» خبر داد.

برنامه «یک شهر گفت‌وگو» با مشارکت جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، نفیسه مظاهری، مدیر فرهنگسرای پرسش، از رونمایی سه برنامه ویژه در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: «یک شهر گفت‌وگو» با موضوع جلسه‌های گفت‌وگو با شهروندان با مشارکت جهاد دانشگاهی به‌صورت مجازی در فضای اینستاگرام اصفهان فرهنگ(Isfahanfarhang)، مستند «احوال شهر» درباره پاکبانان، تاکسی‌رانان و اتوبوس‌رانان برای انتشار در فضای patoghekhanevadeh و بسته‌های آموزشی «گفت‌و‌گوهای سالم» و «گفت‌وگو در خانواده» برای انتشار در صفحه pabepa_edu، سه برنامه آماده رونمایی و اجرا در این هفته هستند.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها قرار است در خانه جوان اصفهان رونمایی شوند، افزود: طرح برنامه «یک شهر گفت‌وگو» مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان است که با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود؛ در این برنامه از هر یک از مناطق پانزده‌گانه شهرداری تعداد 20 نفر را دعوت کرده‌ایم تا در فضای اسکای‌روم به‌صورت مجازی درباره موضوع «شادی و نشاط اجتماعی» با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

مدیر فرهنگسرای پرسش با بیان اینکه امسال چهارمین سال اجرای این برنامه است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته اجرای این برنامه به‌عهده شورای شهر بود، ولی امسال اجرای آن با همکاری جهاد دانشگاهی به‌عهده فرهنگسرای پرسش گذاشته شده است؛ گفت‌وگوی مناطق یک تا هفت در روز اول اردیبهشت‌ماه اجرا شد و گفت‌وگوی مناطق هشت تا 15، روز یکشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 19 در فضای اسکای‌روم برگزار می‌شود.

مظاهری ادامه داد: مستند «احوال شهر» نیز یک مجموعه چهار قسمتی در حال ساخت است که دو قسمت آن در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی می‌شود؛ در این مجموعه مصاحبه‌ای با مشاغل ضعیف و به‌ اصطلاح افرادی که صدای آنها کمتر شنیده شده است، شامل پاکبانان و رانندگان تاکسی و اتوبوس انجام داده‌ایم و آنها دغدغه‌ها و انتظارات‌شان را از مردم در رابطه با نحوه برخوردشان بیان کرده‌اند؛ سپس بازخورد این صحبت‌ها را در قالب مستندی جذاب با مردم در میان گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: قسمت نخست این مجموعه مستند با موضوع پاکبانان و قسمت دوم با موضوع رانندگان حمل‌ونقل شهری در دو قسمت 15 دقیقه‌ای ساخته شده که قرار است، هشتم اردیبهشت‌ماه در خانه جوان رونمایی و در فضای مجازی منتشر شود.

مدیر فرهنگسرای پرسش گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی فرهنگسرای پرسش، ارتقای مهارت‌های گفت‌وگو است، لذا نخستین کاری که برای رسیدن به این هدف انجام دادیم، برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه، خبره‌ها و افراد کارشناس و صاحب‌نظر در حوزه مهارت‌های زندگی بوده است.

وی به تولید دو بسته آموزشی با موضوع «گفت‌وگوی سالم» و «گفت‌وگو در خانواده» اشاره و تصریح کرد: در بسته نخست با بهره‌گیری از اساتید دکترا همچون دشتی، قمرانی، کجباف و اسماعیلی، به هفت مهارت کلیدی یک گفت‌وگوی سالم در قالب 11فیلم آموزشی 7 تا 10 دقیقه‌ای پرداخته‌ایم.

مظاهری با بیان اینکه در تولید این بسته‌های آموزشی از اساتید هیئت علمی دانشگاه اصفهان استفاده کرده‌ایم، افزود: در بسته دوم نیز با حضور ظهیری، روانشناس و کارشناس رسمی قوه قضائیه و دادگستری در حوزه خانواده، اسماعیلی در بحث نوجوان و حبشی در موضوع گفت‌وگو با جوان در خانواده، به مهارت‌های گفت‌وگو در خانواده می‌پردازیم.

وی بیان کرد: بسته آموزشی نخست در قالب یک دی وی دی به همراه یک فلش کارت 9 برگی و بسته دوم در قالب 13 ویدئوی آموزشی به همراه فلش کارت آماده شده‌اند؛ در این فلش کارت‌ها تلاش کرده‌ایم محتوای اصلی و مهم بسته را به‌صورت مکتوب استخراج و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha