امام حسن(ع)؛ اسوه مواسات / نیازمند الگوگیری از سیره کریم اهل‌ بیت(ع) هستیم
کد خبر: 3967641
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام حسن(ع)؛ اسوه مواسات / نیازمند الگوگیری از سیره کریم اهل‌ بیت(ع) هستیم

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فضایل برازنده کریم اهل‌ بیت(ع)، گفت: فضایل اخلاقی و عملی امام حسن(ع) در روزگار کرونایی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، چراکه جامعه نیازمند بخشش، کمک مؤمنانه، همدلی و مواسات است.

امروز چهارشنبه ارسال شود/ بیش از هر زمانی نیازمند الگوگیری از سیره کریم اهل‌بیت هستیم / حسن‌ابن‌علی؛ اسوه مواساتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، شامگاه سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه در یازدهمین جلسه از «آموزه‌هایی از قرآن کریم»، اظهار کرد: امام حسن(ع) در ۱۵ رمضان سال سوم هجری متولد شد و نام آن حضرت را نبی مکرم اسلام به‌دستور خداوند متعال انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه حسن به معنای نیکویی است، ادامه داد: مراحل زندگی امام حسن(ع) به دوره‌های مختلفی تقسیم می‌شود، به‌طوری که دوره اول زندگی آن حضرت از تولد تا هشت سالگی، دوره دوم از رحلت نبی مکرم اسلام تا شهادت امام علی(ع) و دوره سوم زندگی کریم اهل‌ بیت(ع)، 10 سال امامت آن حضرت است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه بررسی سه دوره زندگی امام حسن(ع) دارای آموزه‌های فراوانی است که جا دارد سخنوران و اهل قلم در بیان دوره‌های زندگی امام حسن(ع) تلاش کنند، به فضایل برازنده آن حضرت اشاره کرد و گفت: نبی مکرم اسلام در حق کریم‌ اهل‌ بیت(ع) فرمودند که خدایا من حسن(ع) را دوست دارم و تو هم او را دوست بدار و در جایی دیگر فرمودند امام حسن(ع) سرور جوانان بهشت است، هر که از او پیروی کند از من است و هر کس از او سرپیچی کند از من نیست و بیان این اوصاف برجسته توسط پیامبر(ص) نشان از جایگاه آن حضرت است.


بیشتر بخوانید:


نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در بخشندگی و کمک به محرومان مشهور بود و سخاوت آن حضرت تا حدی بود که به او لقب کریم اهل‌ بیت داده شده است، تصریح کرد: امام حسن(ع) سه بار اموال را به دو قسمت تقسیم کرد و نیمی از آن را در راه خدا بخشید و این ویژگی در موقعیت کنونی کشور و مشکلات اقتصادی مردم، بیشتر احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی امام حسن(ع) برای ما میراث معنوی دارد، یادآور شد: سفره امام حسن(ع) برای گرفتن حاجت همه ساله برگزار می‌شود، از طرفی در کشور کنگره‌هایی با نام امام حسن(ع) برگزار شده است که از این طریق فضایل آن حضرت در جامعه ترویج پیدا می‌کند کمااینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوگیری از سیره کریم اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه در کمک مؤمنانه هستیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به احادیث امام حسن(ع)، بیان کرد: در بیانی از آن حضرت آمده است که آماده برای سفر آخرت باشید، توشه خود را آماده کنید قبل از آنکه اجل سراغ شما بیاید، غصه فردا را نخورید و روزگار را بر خود سخت نگیرید و حساب خود را محاسبه کنید قبل از آنکه به حساب شما رسیدگی کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه آیه مودت، تطهیر و مباهله مشمول امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، ادامه داد: در توصیه‌های امام حسن(ع) آمده است که انسان نباید خود را در مسائل مادی غوطه‌ور کند تا جایی که خود را به رنج بیندازد چراکه در حلال یا حرام بودن مال از انسان سؤال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان به‌دنبال عزت است باید خود را از دایره معصیت خارج و خود را وارد دایره طاعت خدا کند، افزود: شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و برگشت به‌سوی درگاه الهی است و باید ارزش و قدر فرصت‌های ماه رمضان برای بهره‌گیری توشه معنوی و اخروی را بدانیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه بیماری‌های روحی مانند تکبر، حرص و حسد زندگی انسان را سخت می‌کند، ادامه داد: زندگی امام حسن(ع) مملو از درس‌های آموزنده‌ای است که می‌تواند راه نجات و رستگاری را برای جامعه ما فراهم کند؛ فضایل اخلاقی و عملی امام حسن(ع) در روزگار کرونایی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، چراکه جامعه نیازمند بخشش، کمک مؤمنانه، همدلی و مواسات است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تقدیر از نیکوکاران، خیران، نهادهای انقلابی که در طرح مواسات، احسان و همدلی پای کار هستند و در این ایام به تبعیت از کریم اهل‌ بیت(ع) به محرومان و جامعه هدف کمک می‌کنند، خواستار استمرار کمک‌های مؤمنانه و کمک محرومان و مستمندان در طول ماه رمضان شد.

انتهای پیام
captcha