پرداخت ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده کرونا در فارس
کد خبر: 3968626
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

پرداخت ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده کرونا در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و کاهش آسیب‌های اقتصادی شیوع این ویروس در سطح استان گفت: تاکنون ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا در فارس پرداخت شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان كه به‌مناسبت هفته كار و كارگر برگزار شده بود، به اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و کاهش آسیب‌های اقتصادی شیوع این ویروس در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۷۳ هزار کارگر که در ۲۷ هزار کارگاه در سطح استان با مشکل مواجه شده بودند بیمه بیکاری دریافت کرده‌ و تاکنون نیز ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در فارس پرداخت شده است.

وی گفت: بیش از  ۳ هزار و ۴٠٠ نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان فارس فوت کرده‌اند که با انجام اقدامات پیشگیرانه در جامعه کار و تولید این استان تنها ۱۳ نفر از این درگذشتگان از بین جامعه کارگری فارس بوده‌ است. یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مرحله اول کمک معیشتی کرونا در فارس دریافت و در مرحله دوم نیز ۷۰۲ هزار خانوار استان کمک معیشتی دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس این استان در راستای عملکرد متمایز این نیرو در سال‌های اخیر، گفت: قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین کار دنیا است.

وی افزود: نام‌گذاری یکم ماه مه میلادی به نام روز جهانی کارگر  به دلیل تثبیت جهانی 8 ساعت کار روزانه کارگر است که رفته رفته به موضوعی مرسوم در دنیا با تصویب مقاوله نامه در سازمان بین‌المللی کار تبدیل شده است و در کشور ما هم گرامیداشت روز کارگر و هفته آن به‌دلیل ضرورت تکریم بهتر جامعه کارگری گرامی داشته می‌شود و امسال نیز به‌دلیل ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکثر برنامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مختاری در ادامه به قانون بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرداخت بیمه بیکاری منوط به پرداخت حداقل ۶ ماه حق بیمه است و امید داریم که نظام عالی رفاه اجتماعی کشور در آینده به جایی برسد که هر فرد چه زن یا مرد از حداقل‌های رفاه اجتماعی بهره‌مند شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر علی‌رغم شیوع بیماری کرونا بستر الکترونیک رسیدگی به تمام دادخواست‌های حوزه کارگری در مورد پرداخت حقوق و مزایای کارگران استان فارس در سریعترین زمان ممکن ایجاد شده است. افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش حداقل مزد در چند ماه گذشته یک کار بسیار مهم و اثرگذار برای کارگران و بازنشستگان کارگر بود.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مطالبات مهم بیش از ۱۲ ساله کارگران بوده علی‌رغم وجود مشکلات زیاد در سطح کشور و صندوق بازنشستگی در راستای کاهش دغدغه بازنشستگان از سوی دولت و وزارت متبوع محقق شده و همچنین حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده سال 1400 نیز تقریبا هم‌تراز با تورم مصوب شد که این نشان از عزم نظام و دولت برای کاهش مشکلات کارگران و بازنشستگان دارد.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر هرگز شاهد رفتار غیر حرفه‌ای از سوی دولت  از سوی کارگران و بازنشستگان استان فارس نبوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha