حضور در میدان؛ عامل تداوم عزت ملت ایران / انتخاب اصلح داشته باشیم
کد خبر: 3973509
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

حضور در میدان؛ عامل تداوم عزت ملت ایران / انتخاب اصلح داشته باشیم

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با یادآوری حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر و مقاومت ملت ایران در آن دوران تأکید کرد: آنچه سرنوشت ما را به عزت گره می‌زند، حضور در میدان است.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) امروز، 3 خردادماه در همایش بصیرتی بسیجیان شیراز که به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن یادآوری شرایط دوران دفاع مقدس گفت: در زمان اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث حدود 60 هزار نیروی بعثی حضور داشت که بعد از آزادسازی خرمشهر 19 هزار نفر از آنان اسیر شدند و البته تعدادی از آنان نیز فرار کردند.

وی بر لزوم بررسی وقایع آزادسازی خرمشهر تأکید کرد و افزود: باید این مسائل را تحلیل و بررسی کنیم که چگونه در آن زمان توانستیم با وجود اینکه عده و عده نیروها و تجهیزات ما کمتر از دشمن بود، پیروز شویم اما امروز عده‌ای می‌گویند که اگر آمریکا به ایران حمله کند، یک ساعته نابود می‌شویم در صورتی که آمریکا تاکنون هزینه‌های بسیاری انجام داده تا جمهوری اسلامی را نابود کند اما هیچ‌گاه موفق نشده است.

اسدی با تأکید بر ضرورت عبرت‌گیری از حماسه‌های دوران دفاع مقدس به خصوص حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: امروز چرا باید دولتمردان ما از یک تروریست هراس داشته باشند در صورتی که خدا همواره یاری‌رسان جبهه اسلام و حق است.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به در پیش رو بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: باید در انتخابات شخصی را انتخاب کنیم که پرونده افتخارآمیز عزت ملت ایران را به ذلت نکشاند پس تلاش کنیم تا یک فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آنچه سرنوشت ما را به عزت گره می‌زند، حضور در میدان است، گفت: همچنین آنچه تا امروز ثابت شده هیچ قیمتی ندارد مذاکره با شیطان است؛ مانع مذاکره نیستیم اما باید با عزت و سربلندی رقم خورد.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آغاز دوران دفاع مقدس که  اوایل انقلاب بود، تجهیزات نظامی آنچنانی نداشتیم، گفت: در اوایل جنگ 34 شبانه‌روز دو لشکر عراق پشت درب خرمشهر ماندند و نتوانستند وارد شهر شوند در صورتی که نه میدان مین‌گذاری داشتیم نه سیم خاردار و هیچ سلاح پیشرفته‌ای هم نداشتیم اما رزمندگان اسلام با نیروی ایمان و توکل به خدا در طی این مدت مقاومت کردند.  

این یادگار دوران دفاع مقدس با تصریح اینکه در سال دوم جنگ برگ دوم تاریخ رقم می‌خورد و پیروزی‌های رزمندگان اسلام آغاز می‌شود، شکست حصر آبادان، فتح سوسنگرد، عملیات فتح‌المبین و همچنین آزادسازی خرمشهر را از جمله این پیروزی‌ها برشمرد که موجب آزادسازی حدود 6 هزار کیلومتر متربع از خاک کشورمان شد.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس 22 روز شبانه‌روز جنگ تمام عیار با رژیم بعث داشتیم، گفت: از همه موانع عبور کردیم و خرمشهر را فتح کردیم و حضرت امام فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد.

اسدی همچنین به وقایع غزه اشاره کرد و غزه را یکی از خرمشهرها توصیف کرد و گفت: هزینه‌های موشک فلسطین به پول ایران ۲۰ میلیون تومان است اما کسی بیان نمی‌کند که موشک گنبد آهنین اسرائیل چند میلیون دلار است.

سعید کوشکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد، اظهار کرد: فتح خرمشهر قله سرافراز دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: پیروزی که خداوند در فتح خرمشهر به ما داد هدیه بزرگی بود،  افتخارهایی که در دفاع مقدس به سرانجام رسید را به جهان نشان دادیم که اراده مومنان همان طور که خداوند فرموده بر عالمیان حاکم خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: برکت خون شهدا در دفاع مقدس مانند درخت تناوری است که امروز در غزه و فلسطین شاهد ثمر دهی آن هستیم که در واقع پیروزی‌های عظیم‌تری را به فرماندهی کل قوا در آینده شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha