ضرورت نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی فارس در برابر شیوع کرونا
کد خبر: 3976162
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

ضرورت نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی فارس در برابر شیوع کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مشاهده ویروس جهش یافته کرونای آفریقای جنوبی و هندی، بر نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های فارس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری و مواجهه با بحرانی جدید تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 خردادماه در سیصد و سی و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا این دانشگاه گفت: با توجه به مشاهده موارد جدید ویروس جهش‌یافته آفریقای جنوبی و هندی در استان‌های جنوبی کشور و همجواری با شهرستان‌های جنوبی فارس، لازم است بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در برابر این بیماری رعایت شود.

وی با اشاره به مشاهده ویروس‌های جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در شهرستان‌های جنوبی همجوار استان هرمزگان، بر نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های فارس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری و مواجهه با بحرانی جدید تأکید کرد.

همتی اظهار کرد: خیز آهسته موارد ابتلا به کروناویروس در استان، نشانگر کاهش حساسیت برخی از مردم نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در برابر این بیماری است که باعث ایجاد موج‌های جدید کروناویروس می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را بررسی کرد.

انتهای پیام
captcha