رونق واحدهای تولیدی با توجه به فناوری‌های اقتصادی
کد خبر: 3978935
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

رونق واحدهای تولیدی با توجه به فناوری‌های اقتصادی

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس بر اهمیت توجه به فناوری‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: توجه به مقوله‌های نوآوری و فناوری در عرصه اقتصادی می‌تواند بازیگران این بخش را تغییر دهد و رونق بخش کسب و کارها و بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، 30 خردادماه در جلسه این کمیسیون که با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: نوآوری و فناوری از ابزارهای مهم برای تغییر و ارتقای مدل‌های کسب و کار هستند که توجه به این مهم نیاز امروز صنعت و کسب و کارهای ما در استان است.

وی افزود: رویکرد عمده کسب و کارها و بنگاه‌های ما سنتی است در حالی که توجه به مقوله‌های نوآوری و فناوری در عرصه اقتصادی می‌تواند بازیگران این بخش را تغییر دهد و رونق بخش کسب و کارها و بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی باشد.

ماهرانی اظهار کرد: اگر کسب و کارهای ما به سمت بهره‌گیری از نوآروی و فناوری‌های نوین حرکت کنند می‌توانند تا حدودی مشکلات حوزه‌های کاری خود را برطرف کرده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند در غیر این صورت عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند کسب و کارها را مورد تهدید قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایده‌های بسیار خوبی در حوزه نوآروی و فناوری در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که متاسفانه بخش صنعت از آن اطلاع کافی ندارد، اضافه کرد: در این زمینه و برای تقویت ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و نیازهای بخش صنعت، ما در اتاق بازرگانی فارس اقدام به راه‌اندازی کمیته تجاری‌سازی ایده‌های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه کرده است.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: از اولویت‌های مهم ما استفاده از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان در صنایع استان است زیرا این شرکت‌ها برای پاسخگویی به نیاز مشخصی از بازار شکل گرفته و محلی برای تبدیل ایده‌های جدید به محصولات و خدمات مشتری پسند است.

ماهرانی با بیان اینکه نبود ایده‌پردازی‌های تجاری و بازاریابی مناسب از چالش‌های حوزه صنایع خلاق است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم‌های اجتماعی و شکل‌گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری هستند که با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در به روز بودن صنایع و تولید محصولات متناسب با بازار روز، برطرف کردن حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی مهم و ضروری است.

در این جلسه میلاد سلطانی، کارگزار رسمی فن بازار منطقه‌ای استان فارس نیز ضمن معرفی رسالت فن بازار فارس گفت: از برنامه‌های فن بازار استان برگزاری جلسه‌های شورای فن بازار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم این جلسات را با حضور صنعتگران و کارآفرینان در اتاق بازرگانی فارس برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha