ترویج معارف قرآن سبب آرامش جامعه است
کد خبر: 3981023
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

ترویج معارف قرآن سبب آرامش جامعه است

یک مربی و حافظ قرآن کریم گفت: ترویج معارف قرآن و عترت آرامش فوق‌العاده‌ای را برای مردم و جامعه فراهم کرده و حلاوت خواندن قرآن زندگی را دگرگون و گوارا می‌کند.

ترویج معارف قرآن و عترت سبب آرامش جامعه است

اصغر یوسف‌پور اردلانی، مربی و حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: قرآن و فرهنگ ناب آن به برکت انقلاب اسلامی امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، نهضت قرآنی با جهت گیری فرهنگ باید طوری پیش برود که حداقل در طول یک‌سال در هر خانه یک جلسه قرآنی برگزار شود.

وی افزود: قطعاً یکی از حوزه‌هایی که نیاز به کار بیشتری دارد، بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی در دوران کرونا است، چراکه هم مؤسسات و هم مربیان دچار آسیب‌های جدی به لحاظ اقتصادی شده‌اند.

حافظ و مربی قرآن با بیان اینکه تلاش برای تربیت نسل آینده قرآنی از واجبات است، اضافه کرد: همه مربیان قرآنی باید بدانند کوتاهی در تربیت این نسل با توجه به معلومات ما گناه به حساب می‌آید.

یوسف‌پور اردلانی با اشاره به اینکه تدریس قرآن در دوران شرایط کرونایی به‌صورت مجازی بوده و استقبال متاسفانه رضایت بخش نیست، بیان کرد: بعد و حتی قبل از دوره مربیگری در کلاس‌های صوت، لحن و حفظ شرکت کرده و خواندن قرآن آنچنان حلاوت و شیرینی دارد که این حلاوت می‌تواند زندگی را دگرگون و گوارا کند.

این حافظ قرآن ادامه داد: خانواده‌ها با ثبت نام فرزندان خودشان در کلاس‌های قرآنی و ایجاد فضای قرآنی می‌توانند فرزندان خود را به حفظ، تلاوت و انس با قرآن که سراسر رحمت است تشویق کنند.

وی تصریح کرد: طی مدت اخیر در طرح مربی قرآن که از سوی جهاددانشگاهی و بخش فعالیت‌‌های قرآنی برگزار شده بود، شرکت کردم که جای دارد از همه کسانی که در این شرایط کرونایی و سخت این دوره خوب و مفید را برگزار کردند تقدیر به عمل بیاید.

یوسف‌پور اردلانی ابراز کرد: زیربنای جامعه اسلامی ما قرآن است و تا با قرآن آشنایی نداشته باشیم، به زیبایی مخلوقات خداوند پی نخواهیم برد و درک‌مان ناقص است، آشنایی با قرآن و آیات الهی موجب تلطیف روح و حتی ذوق هنری است.

وی یادآور شد: ما باید سعی کنیم سبک زندگی اسلامی‌مان، براساس سبک‌های قرآنی باشد که این مورد نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد.

انتهای پیام
captcha