تنها راه برون‌رفت از بحران شیوع کرونای هندی
کد خبر: 3981921
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

تنها راه برون‌رفت از بحران شیوع کرونای هندی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته هندی و سرایت‌پذیری بالای آن و احتمال ایجاد بحران جدید در استان فارس، تنها راه برون‌رفت از این بحران را رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی‌ها پرهیز از ترددهای غیر ضروری دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 13 تیرماه شیراز در سیصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در سطح شهر مراجعه کنند و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز منتخب سرپایی درمان کروناویروس در استان افزود: نیاز است شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست‌های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای خود به کووید۱۹ آگاه شوند.

لطفی با تأکید بر اینکه تشخیص سریع می‌تواند در قطع زنجیره انتقال کروناویروس مؤثر باشد، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و سرایت‌پذیری بالای آن و احتمال ایجاد بحران جدید در استان، تنها راه برون‌رفت از این بحران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی‌ها پرهیز از ترددهای غیر ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

وی همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام
captcha