آبروی افراد در امر به معروف مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 3983385
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

آبروی افراد در امر به معروف مدنظر قرار دهیم

دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه در احیای امر به معروف باید تمام جوانب را در نظر بگیریم، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید مراقب باشیم آبروی کسی برده نشود و باید تذکر با لحن مناسب گفته شود.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 20 تیرماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد که در این مراسم از زحمات سلیمان مهدوی تقدیر و حجت‌الاسلام علی کرم عباسی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس معارفه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کرم عباسی در این نشست گفت: از مسئولان درخواست داریم تا برای احیای امر به معروف و نهی از معروف یاری کنند و شاید سختی‌هایی داشته باشد اما شدنی است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند که اگر تمامی خوبی‌ها و نیکی‌ها در نظر بگیرید در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای در مقابل دریا است.

عباسی، نحوه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اگر در جامعه می‌بینیم که جوانان ما در مقابل اسم امر به معروف و نهی از منکر جبهه می‌گیرند، باید انگشت اتهام را نسبت به خودمان بگیریم که آیا مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شده است یا خیر؛ جوانب باید در احیا امر به معروف و نهی از منکر سنجیده شود، آبروی کسی برده نشود و باید تذکر با لحن مناسب گفته شود.

دبیر جدید ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان کرد:جوان فکر می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر تنها در مقوله حجاب می‌گنجد در صورتی که حجاب یکی از مصادیق است.

وی ادامه داد: زمانی که ارباب رجوعی توانست حرفش را بزند و از مسئول انتقاد و او را امر به معروف و نهی از منکر کند، آن موقع پذیرای فریضتین خواهد بود و آن زمان دریافت امر به معروف و نهی از منکر برای مردم راحت‌تر می‌شود.

عباسی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه خداوند ما را از پیروان و محبین واقعی اهل بیت(ع) قرار دهد، افزود: شاخص اهل بیت(ع) در حوزه امر به معروف و نهی از منکر حضرت سیدالشهدا(ع) است.

انتهای پیام
captcha