رسالت دفتر تبلیغات اسلامی معطوف به تربیت مبلغ باشد
کد خبر: 3985164
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
امام‌جمعه اصفهان بیان کرد:

رسالت دفتر تبلیغات اسلامی معطوف به تربیت مبلغ باشد

امام‌جمعه اصفهان گفت: بهتر است سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ کاری از هم جدا شوند و دفتر تبلیغات فقط سازنده مبلغ باشد. مبلغ بودن یک فن است و این‌طور نیست که هر کس به‌سادگی بتواند آن را انجام دهد.

دفتر تبلیغات اسلامی مدرسه ویژه‌ای برای تربیت مبلغ تأسیس کند

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که امروز، 28 تیرماه در محل این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: در روایات متعدد آمده که اگر کسی راه درست را به دیگری بنمایاند و آن شخص در آن راه حرکت کند، همه اجری که دریافت می‌کند، برای آن راهنما نیز نوشته می‌شود، حتی اگر در قید حیات نباشد. اگر واقعاً به این روایات باور داشته باشیم، اصلاً نباید لحظه‌ای متوقف شویم و اگر یک نفر را هدایت کنیم، هر کس دیگری هم که از این طریق هدایت شود، اجر همه این‌ها به پای ما نوشته می‌شود، ولی طبق برخی روایات دیگر، اگر کسی هدایتگری را برای شهرت انجام دهد، مریض است و اگر برای ثواب آخرتی به انجام این کار اقدام کند، معاوضه‌گر است و اخلاص ندارد و سپس اشاره می‌شود که دستیابی به خلوص کار دشواری است. اگر خلوص در کار باشد، آن وقت نگران مشکلاتی که ممکن است در تبلیغ پیش بیاید، نخواهیم بود.

وی افزود: ضمن تشکر از همه کسانی که تاکنون مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را بر عهده داشته‌اند، باید گفت یکی پس از دیگری بهتر، فعال‌تر و خدمتگزارتر بوده و کارهای فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی را توسعه بیشتری داده‌اند، چنانکه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز همین وضعیت حاکم بوده است. امیدواریم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در دوره جدید خود بهتر بتواند فعالیت کند و ارتباط خوبی با حوزه علمیه به‌ویژه در خصوص تربیت مبلغ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: من در جلساتی که رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور داشته، اعلام کرده‌ام که بهتر است سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ کاری از هم جدا شوند و دفتر تبلیغات فقط سازنده مبلغ باشد. مبلغ بودن یک فن است و این‌طور نیست که هر کس به‌سادگی بتواند آن را انجام دهد. یک نفر می‌تواند مرجع تقلید هم باشد، ولی سلیقه مبلغ بودن را نداشته باشد، یا اصلاً نتواند مبلغ باشد و سخنرانی کند. مراجعی بودند که سخنران نبودند و سخنرانی هم نمی‌کردند و این امام(ره) بود که مسئله سخنرانی مراجع را مطرح کرد. به هر حال، تبلیغ یک فن است و باید برای آن افرادی را تربیت کرد که با قرآن و نهج‌البلاغه آشنایی داشته باشند و شعر و حکایت بدانند. اگر دفتر تبلیغات اسلامی تمام وقت خود را صرف همین کار کند، کار بزرگی انجام داده است و به نظر من، باید مدرسه و حوزه خاصی برای تربیت مبلغ به زبان‌های مختلف تأسیس کند تا این مبلغان بتوانند پیام اسلام و انقلاب را در دنیا به‌خوبی بیان کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: ما در خدمت همه کسانی هستیم که برای هدایت انسان‌ها قدم برمی‌دارند، به‌خصوص در زمانه‌ای که تخریب‌کننده‌ها صدبرابر شده‌اند و کار را برای ما سخت کرده‌اند و اگر واقعاً بخواهیم کار انجام دهیم، باید توقف و استراحت را بر خودمان حرام کنیم.

انتهای پیام
captcha