جمع‌بندی کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد نهایی نشده است
کد خبر: 3990763
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
غلامرضا منتظری:

جمع‌بندی کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد نهایی نشده است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هنوز جمع‌بندی این کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهایی نشده، یادآور شد که در جلسه روز گذشته، فرصتی برای ورود به برنامه‌های وزیر پیشنهادی در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیش نیامد.

به گزارش ایکنا، با اعلام وصول اسامی اعضای کابینه دولت سیزدهم در روز شنبه 23مردادماه، در صحن علنی مجلس، مطابق لیست غیررسمی و براساس پیش‌بینی‌ها، محمدمهدی اسماعیلی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

وی که در کارنامه کاری خود سابقه فعالیت رسانه‌ای نیز دارد، در زمان تولیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی، به‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داد و با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب، به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نماینده ایشان در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.

بلافاصله بعد از اعلام جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی آغاز شده و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه 23 مردادماه، میزبان وزیر پیشنهادی بود که غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این ارتباط به ایکنا گفت: طبق روال، در ابتدای این جلسه، وزیر پیشنهادی چند دقیقه‌ای از برنامه‌ها و رویکرد‌های خود سخن گفت و ادامه نیز اعضای کمیسیون ضمن بیان دغدغه‌های خود در این حوزه، سؤالاتی را مطرح کردند.

جمع‌بندی کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد نهایی نشده است

وی درباره اینکه آیا درباره برنامه وزیر پیشنهادی در حوزه فعالیت‌های قرآنی مورد خاصی مطرح شد یا نه، اظهار کرد: با توجه به کمبود وقت و برنامه فشرده کمیسیون، فرصتی برای ورود به این حوزه پیش نیامد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی با توجه به ماهیت وزارت ارشاد، به طور حتم در دستورکار وزیر آینده خواهد بود.

منتظری همچنین درباره ارزیابی اعضای کمیسیون از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیز با بیان اینکه هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، یادآور شد که جمع‌بندی کمیسیون‌های مختلف درباره وزرای پیشنهادی هفته آینده نهایی می‌شود و هر کمیسیون به مدت ده دقیقه گزارش خود را ارائه خواهد کرد.

یادآور می‌شود به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، از شنبه هفته آتی، جلسات علنی مجلس با دستور کار بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز خواهد شد تا روز سه شنبه و یا حداکثر روز چهارشنبه برنامه رأی اعتماد به پایان برسد. 

انتهای پیام
captcha