شهادت در راه عدالت رسم اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3994126
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام طاهری:

شهادت در راه عدالت رسم اهل بیت(ع) است

دبیر جامعه روحانیت شیراز با یادآوری فرازهایی از قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر این نکته تأکید کرد: شهادت در راه عدالت راه و رسم ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، شب گذشته، 8 شهریورماه در نشست بصیرتی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور که در بستر فضای مجازی در شیراز برگزار شد، با یادآوری رسالت انبیا الهی طبق آیات قرآن گفت: قرآن کریم دعوت به قسط و عدل و داد را از جمله وظایف اصلی انبیای الهی برمی‌شمارد.

وی با یادآوری فرازهایی از قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر این نکته تأکید کرد: شهادت در راه عدالت راه و رسم ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

طاهری همچنین وقایع پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و عدالت‌خواهی و معنای عدل و داد را جزو اصول انقلاب بر شمرد و افزود: قصد و نیت خیر مردم ایران در دادخواست عدل و داد برای همگان، قراردادن «سلطان نصیرا» و حاکم و رئیس‌جمهوری عادل مانند شهید رجایی شد که تربیت شده و زندگی کرده بین مردم و فقر و سختی کشیده بود.در کنار شهید رجایی، شهید باهنر نیز شخصیتی ارزشمند، قرآن‌شناس و اسلام‌شناس بود که عمری را در راه تبلیغ دین خدا قیام کرده بود و در گوشه زندان‌ها شلاق خورده بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به آرمان‌های انقلاب گفت: این انقلاب تکرار خواهد شد و به آرمان‌های اولیه خود باز خواهد گشت تا به یاری خدا به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دست یابیم.

طاهری بر اجرای احکام الهی در حکومت اسلامی تأکید کرد و گفت: کشور باید برای سربازی امام زمان(عج) و دوران ظهور آن حضرت آماده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ویژه‌برنامه‌هایی در حال اجرا هستند، گفت: هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان جهت تکریم و تجلیل از کارمندان و مدیران نمونه، بزرگداشت شهدای کارمند، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در هفته دولت و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان استان از برنامه‌های هفته دولت است.

وی با اشاره به برگزاری نشست تبیینی بصیرتی بزرگداشت شهدای هشتم شهریور گفت: این نشست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پخش همزمان با استفاده از فضای مجازی برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به برگزاری مراسم در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) تصریح کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هم مراسم بزرگداشت شهدای 8 شهریور همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

رضایی با اشاره به گلباران قبور مطهر شهدا توسط اعضای شورای اداری استان گفت: باید به بهانه مناسبت‌های مختلف با شهدا و آرمان شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیعت کرد و خون مقدس شهیدان راه اسلام را پاس داشت.

انتهای پیام
captcha