۱۶ طرح قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری تامین اعتبار شدند
کد خبر: 3994593
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
از سوی کارگروه قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد؛

۱۶ طرح قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری تامین اعتبار شدند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از حمایت کارگروه قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد و تامین اعتبار برای اجرای ۱۶ طرح قرآنی در ۱۶ مؤسسه قرآن و عترت استان خبر داد.

علی امینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به طرح جدید این نهاد برای حمایت از مؤسسات قرآنی‌‌، اظهار کرد: فراخوانی برای ۲۰ مؤسسه تحت پوشش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان ارسال و اعلام شد که مؤسسات در صورت ارائه یک طرح ویژه مرتبط با حوزه قرآن، عترت(ع) و نماز از حمایت مالی برای انجام طرح برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، ۱۶ مؤسسه قرآن و عترت(ع)طرح‌های پیشنهادی خود را به اداره ارسال کردند که خوشبختانه هر ۱۶ طرح مورد پذیرش واقع شد و به‌زودی مبالغ حمایتی به حساب مؤسسات واریز و اجرای طرح‌ها آغاز می‌شود که به این ترتیب، در نیمه دوم امسال ۱۶ طرح قرآن و عترت(ع) در سطح استان اجرایی خواهد شد.

امینی در پاسخ به این پرسش که رقم حمایت چقدر است؟ گفت: این اعتبارات که از طریق گروه قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین اعتبار و تخصیص داده شده در دو مرحله واریز می‌شود، مرحله اول واریز در روزهای آتی خواهد بود که رقم این حمایت‌ها برای اجرای طرح‌ها مناسب و مطلوب است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چهار مؤسسه بازمانده از حضور در این طرح یا تقریبا تعطیل هستند و یا نتوانستند طرحی مناسب ارائه دهند اما مابقی طرح‌ها موضوعیت دارند و اجرای همزمان ۱۶ طرح قرآنی موثر و سودمند در سراسر استان، اتفاق کم‌سابقه‌ای است‌.

امینی در خصوص طرح‌های مصوب مؤسسات قرآنی که از حمایت ارشاد بهره‌مند می‌شوند، توضیح داد: از جمله موضوعاتی که در این طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته است، غدیرشناسی، عاشورا، مهدویت، دعای هفتم صحیفه سجادیه، تربیت نخبگان قرآنی، انتقال مفاهیم دینی به کودکان، بررسی آیات اخلاقی قرآن کریم‌، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در رده سنی بزرگسالان و نونهالان، تفسیر آیات مرتبط با خانه و خانواده، تدبر، آموزش نهج‌البلاغه، سبک زندگی قرآنی، تصحیح قرائت نماز، تعالی خانواده و فرزندآوری و فرزندپروری قرآنی، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای زنان خانه‌دار، طرح تربیت معلم قرآنی و ارتقا و به‌روز رسانی سواد قرآنی می‌باشند.

انتهای پیام
captcha