ارتباط‌سازی و کار گروهی؛ نقطه قوت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 3997470
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
یک فعال حوزه تولید محتوا بیان کرد:

ارتباط‌سازی و کار گروهی؛ نقطه قوت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

مشاور و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اصفهان گفت: مهم‌ترین نقطه قوت این طرح، کمک به برقراری ارتباط میان افراد و انجام کار گروهی است، چون در دنیای کنونی مهم‌ترین مقوله‌ای که همه کسب‌وکارها به آن نیاز دارند، داشتن ارتباط است.

ارتباط‌سازی و کار گروهی؛ نقطه قوت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

امیرحسین صادقی، مشاور و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اصفهان در حوزه تولید محتوا در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه فضای مجازی و کسب‌وکارهای اینترنتی وابسته به تولید محتوای غنی است، اظهار کرد: در این طرح، به گروهی از خانم‌های خانه‌دار آموزش‌هایی ارائه دادیم، مبنی بر اینکه چگونه از فضای مجازی برای تولید محتوا و کسب درآمد استفاده کنند، اگر کار هنری یا مهارتی بلد هستند، محصولات خود را بفروشند و اگر محصول یا خدماتی برای ارائه ندارند، بتوانند به کسب‌وکارهای دیگر در مدیریت تبلیغاتشان کمک کنند و از این راه درآمدی به‌دست آورند.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری و تسهیل‌گر طرح، افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بی‌نهایت نقطه قوت دارد، چون وقتی کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری یا غیرحضوری تشکیل می‌شود، به ایجاد ارتباط میان افراد کمک می‌کند، یعنی ممکن است چند نفر از میان آنها با همکاری یکدیگر کاری را شروع کنند. بنابراین، مهم‌ترین نقطه قوت طرح جدا از جنبه آموزشی آن که بسیار کاربردی محسوب می‌شود، کمک به برقراری ارتباط میان افراد و انجام کار گروهی است که تأثیر بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، مهم‌ترین نیاز تمام کسب‌وکارها، ارتباط است و این نوع کلاس‌ها و آموزش‌ها هم می‌تواند نوعی شبکه ارتباطی میان افراد باشد و هم به تشکیل گروه‌هایی منجر شود، چنانکه در روند اجرای طرح این اتفاق افتاد و افراد با هم گروه‌هایی تشکیل دادند و اکنون در حال فعالیت هستند. ضمن اینکه وقتی کسی به هر دلیلی شرایط کار بیرون از خانه را ندارد، چنین طرح‌هایی می‌تواند برایش درآمدزایی داشته باشد.

مشاور و مدرس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اصفهان در خصوص تقویت اجرای طرح، گفت: بهتر است افراد شر‌کت‌کننده در طرح در رده‌های سنی مختلف دسته‌بندی شوند، مثلاً کلاسی که من اداره می‌کردم، حدود 60 نفر شرکت‌کننده داشت که در رده‌های سنی متفاوتی بودند. بنابراین، اولین اقدام این است که این افراد دسته‌بندی و جدا شوند. از طرف دیگر، مدت زمان آموزش‌ها باید افزایش پیدا کند و یک‌سری ارگان‌ها نیز از این طرح حمایت کنند، مثلاً بگویند به تعدادی نیرو در این زمینه نیاز داریم، تا افراد بلافاصله بعد از اتمام کلاس‌ها در سازمان یا شرکتی مشغول به کار شوند. این کار انگیزه افراد را بالا می‌برد و انجام آن برای جهاددانشگاهی نیز امکان‌پذیر است. من خودم اداره شرکتی را به عهده دارم و واقعاً به نیروی آموزش‌دیده و قوی نیاز داریم و این نیاز فقط مختص به این شرکت نیست، بلکه صدها شرکت دیگر هم هستند که چنین نیازی دارند. بنابراین، می‌توان سامانه‌ای برای معرفی نیروهای آموزش‌دیده ایجاد کرد.

صادقی با بیان اینکه این طرح فقط حدود 12 تا 15 ساعت آموزش تخصصی داشت، اضافه کرد: هیچ حوزه‌ای پیدا نمی‌شود که طی 12 ساعت بتوان بهترین نتیجه را در آن کسب کرد و آموزشی که در حوزه تولید محتوا ارائه می‌شود، باید حداقل 30 ساعت باشد. از طرف دیگر، با توجه به اینکه برخی مباحث جنبه تخصصی داشت، نیازمند برگزاری جلسات حضوری بود و این امکان باید فراهم شود که محیط بزرگتری در اختیار باشد، تا هر گاه شیوع کرونا شدت گرفت، برگزاری کلاس‌ها به تعویق نیفتد.

وی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد در حوزه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار کند و موفقیت به‌دست آورد، فقط باید به این حوزه علاقه‌مند باشد و کار را شروع کند. من خودم آموزش‌ها را از صفر ارائه می‌دادم و به فراگیران تأکید می‌کردم تنها چیزی که به آن نیاز دارند، علاقه‌مندی برای فعالیت در این حوزه است. اگر افراد یک پله بالاتر بیایند و بخواهند در وب‌سایت‌ها تولید محتوا انجام دهند، باید یک‌سری کارهای تخصصی مثل بهینه‌سازی موتورهای جستجو(سئو) را بلد باشند، ولی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هیچ تخصص و پیش‌نیاز خاصی نمی‌خواهد و افراد می‌توانند از صفر شروع کنند.

انتهای پیام
captcha