آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال در ارومیه
کد خبر: 3999129
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال در ارومیه

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه با جلب رضایت اولیای دم مقتول پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی پس از ۹ سال به صلح و سازش انجامید.

ارسالی| آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 9 سال در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 30 شهریورماه، در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین فقره پرونده قتل عمد با وساطت و میانجیگری اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان با جلب رضایت از اولیای دم مقتولان و بازگشت محکومان به قصاص به کانون خانواده خاتمه یافت.

وی افزود: با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه با جلب رضایت اولیای دم مقتول پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی پس از ۹ سال به صلح و سازش انجامید.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی پرونده نیز در حال توافق و انجام مراحل اخذ رضایت است، ادامه داد: مشارکت و ورود ائمه جمعه و جماعات، ریش‌سفیدان محلی و خیرین در تسهیل نمودن امر اخذ رضایت از اولیای دم بسیار مؤثر و سازنده است.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد و با لحاظ روحیه گذشت و مصالحه مردم ولایی و شهید پرور این استان و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین این مردم به عنوان امری پسندیده و مورد قبول، انتظار داریم با همت اعضای شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش گسترس یابد.

عتباتی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۱ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان بیان کرد: ۱۳۰ نفر از همیاران صلح که از روحانیون، بزرگان طوایف، معتمدان و خیران استان در هسته‌های جهادی بخشایش حوزه‌های قضایی استان سازماندهی شده و در این زمینه شوراهای حل اختلاف استان را یاری می‌رسانند.

 

انتهای پیام
captcha