سازش بیش از ۵ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4002806
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

سازش بیش از ۵ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از سازش ۵ هزار و ۶۴۹ فقره پرونده در ۶ ماهه امسال در شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.

سازش بیش از ۵ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا بندانی، رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار ۹۸ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد که از این میزان ۱۶ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده، وارده حقوقی و ۸ هزار و ۹۲۶ فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های وارده ۲۳ هزار و ۹۱۴ فقره پرونده وارده شهری و هزار و ۱۸۴ فقره پرونده وارده روستایی بوده است. در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مختومه شده است.

بندانی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، ۱۵ هزار و ۳۶۸ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۵ هزار و ۶۴۹ فقره پرونده به صلح رسیده است، تصریح کرد: آمار پرونده‌های مصالحه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ را نشان می‌دهد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان به سازش در پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای اشاره کرد و گفت: شعب ویژه صلح و سازش نیز امسال همانند سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان و ریش‌سفیدان بیش از ۲۰ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و ۲۰ نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha