عمل به وحدت یک تکلیف شرعی است
کد خبر: 4007111
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
امام‌جمعه گرگان:

عمل به وحدت یک تکلیف شرعی است

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه وحدت یک مسئله سیاسی صرف نیست و بلکه تکلیفی شرعی است؛ گفت: باید فرهنگ وحدت در امت اسلامی ایجاد شود، چراکه تشدید نفاق و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی راهبرد اصلی دشمنان اسلام است که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان، 30 مهرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بیان کرد: قرآن، پیامبر(ص) را اسوه و الگویی برای تمام بشریت معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد(ص) را به‌عنوان اسوه و الگو معرفی کرده است، افزود: پیامبر(ص) اسوه‌ای برای تمام بشریت است؛ همان‌طور که خود ایشان فرموده من بشری مثل شما هستم که باید سرمشق و الگویی برای ما باشد.

نورمفیدی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: وحدت یک مسئله سیاسی صرف نیست و بلکه تکلیفی شرعی است؛ درست است در بعضی مسائل اختلاف نظر داریم ولی نباید این مسائل باعث شود  مسلمانان وحدت خود را از دست بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اينکه باید فرهنگ وحدت در امت اسلامی ایجاد شود، تصریح کرد: تشدید نفاق و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی راهبرد اصلی دشمنان اسلام است که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. 

نورمفیدی به اتفاقات اخیر در افغانستان اشاره کرد و گفت: اقدامات و دخالت‌های آمریکا در این کشور و کشورهایی نظیر عراق، لبنان، سوریه و یمن باعث شده  ثبات و امنیت  کشورهای اسلامی به خطر بیفتند.

امام‌جمعه گرگان فعالیت مجدد داعش در افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی را بیانگر یک توطئه بزرگ دانست و گفت: مؤمنان و سردمداران امت‌های اسلامی باید هوشیار باشند و به دام آمریکا نیفتند.

انتهای پیام
captcha