فرهنگ‌سازی؛ راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های فضای مجازی
کد خبر: 4008636
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
عیسی زارع‌پور بیان کرد:

فرهنگ‌سازی؛ راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان قم با بیان اینکه فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد،گفت: امروزه گمنامی کاربران چالش جدی است. مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است و ضرورت دارد به فرهنگ‌سازی در این زمینه توجه جدی شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه گزارش ایکنا از قم، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز 6 آبان‌ماه در سفر به استان قم در جمع کمیسیون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در این شهر، با بیان اینکه فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این فضاها جدی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در هیج کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند و حتی آنهایی که این فضاها را به‌وجود آورده درصدد فرهنگ‌سازی و جلوگیری از آسیب‌های آن برآمده‌اند. طراحان گوگل امروزه با آگاهی از آسیب‌های موجود در این فضا اجازه هر گونه استفاده‌ را به نوجوانان خود نمی‌دهند و سازوکارهایی برای جست‌وجوی ایمن و اخلاق مدار در آن پی‌ریزی کرده‌اند.

وی بیان کرد: از نظر ما فضای مجازی یک حوزه فرصت‌ساز است و مزیت‌های آن بیشتر از آسیب‌ها است و این فضا امروزه با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده و به‌ویژه پس از شیوع کرونا حضور این فضا در زندگی مردم پررنگ تر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد: در دوره جدید پلتفرم‌ها زندگی بشر را مدیریت می‌کنند و حکمرانی به دست آن‌ها افتاده است و امروز مرز کشورها جایی است که این پلتفرم‌ها وجود داشته و کاربر می‌گیرند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به قم با آیات عظام علوی گرگانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

انتهای پیام
captcha