۶۲ زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی؛ نیازمند توجه خیران
کد خبر: 4009557
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی بیان کرد:

۶۲ زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی؛ نیازمند توجه خیران

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فراموش نکنیم دین ما دین بخشش است و بدانیم اگر روزی از کسی طلب مالی داریم زندان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: اکنون ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خراسان‌جنوبی نیازمند نگاه خیران هستند.

غلامرضا حسین‌پور، مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی غلامرضا حسین‌پور، مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اکنون ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهکاری 14 میلیارد تومان در زندان‌های خراسان‌جنوبی زندانی هستند که یک نفر زندانی دیه، 34 نفر زندانی به علت مهریه و 27 نفر به‌دلیل بدهکاری مالی در زندان به‌سر می‌برند.

وی از آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد استان به‌مناسبت دهه آخر ماه صفر خبر داد و افزود: ستاد دیه با کسب رضایت از شاکیان و یا ارائه کمک به‌صورت تسهیلات و یا کمک بلاعوض به زندانیان کمک می‌کند تا از این اوضاع خارج شوند، اما در مورد بدهکاران مهریه کمک بلاعوض ارائه نمی‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زندانیان کیفری و یا جرائم عمد از کمک‌های این ستاد بهره‌مند نمی‌شوند، یادآور شد: این ستاد تنها برای افرادی کمک‌رسانی می‌کند و یا جذب خیر دارد که به‌دلیل مشکل مالی در زندان هستند و گاه بیشتر آنان افرادی قابل اعتماد در جامعه هستند.

حسین‌پور ادامه داد: همه ما می‌دانیم با افزایش مدت زندان زندانیان جرائم غیرعمد هیچ مشکلی حل نخواهد شد؛ بلکه تنها آسیب‌های آن خانواده بیشتر می‌شود؛ آسیب‌هایی که چه بخواهیم و چه نخواهیم گریبان‌گیر ما نیز خواهد شد، چراکه ما یک جامعه هستیم و زندگی هریک از ما بر روی زندگی دیگری اثری انکارنشدنی دارد.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم دین ما دین بخشش است و بدانیم اگر روزی از کسی طلب مالی داریم زندان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ بنابراین از شکات می‌خواهیم تا با رضایت خود اجازه دهند زندانی به آغوش خانواده و جامعه برگردد و با کار و اشتغال بتواند هم بدهی خود را پرداخت و هم با حضور خود در کنار خانواده از معضلات اجتماعی جلوگیری کند.

حسین‌پور با بیان اینکه اگر کمی به آموزه‌های دینی توجه کنیم و نگاهی به قرآن کریم بیندازیم دیگر هیچ فردی به گناه بدهکاری در زندان نمی‌افتد بلکه با کار و تلاش سعی می‌کند بدهی خود را پرداخت کند، بیان کرد: خیران برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد می‌توانند مبالغ کمکی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ واریز کنند تا با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده آنان جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha