آیه 31 سوره اعراف درونمایه «جنگل 2» است
کد خبر: 4010288
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
شریفی به ایکنا خبر داد:

آیه 31 سوره اعراف درونمایه «جنگل 2» است

یک کارگردان بیان کرد: آیه مبارکه «کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ» محور قصه فیلم سینمایی «جنگل 2» است که در آن به مصرف بهینه از آب اشاره شده است.

محمد‌مهدی شریفی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی «جنگل 2» در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه محور در این اثر، آیه‌ای از سوره اعراف است، بیان کرد: «کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ» محور و اساس فیلم تلویزیونی «جنگل 2» است. این فیلم هم‌اکنون در حال گذران مراحل پیش تولید است و به زودی با مشخص شدن لوکیشن فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: کشور ما با بحران جدی آب رو‌به‌روست اما متاسفانه انگار قرار نیست کسی این مشکل اساسی را جدی بگیرد. برای همین تلاش کردیم با زبانی که کودکان فیلم را بپسندند خطر بی‌آبی را توضیح دهیم، چون اگر مخاطب کودک این نکته را باور کند در بزرگسالی نیز به مصرف بهینه آب متعهد خواهد بود. 

این کارگردان ادامه داد: در قسمت نخست این فیلم که آن را هم خودم ساخته‌ام به مصرف بهینه انرژی سوخت می‌پرداختم. دلیلم برای انتخاب چنین موضوعاتی، تعهدی است که ما نسبت به نسل آینده داریم، چون اگر نتوانیم از منابع به‌درستی بهره بریم، زندگی آیندگان با مشکل مواجه خواهد شد. در ضمن در دین مبین اسلام نیز بارها در احادیث تاکید شده که در حفظ محیط پیرامون خود بکوشیم.

وی با بیان اینکه فیلم با بودجه شخصی تولید شده است، گفت: تمام هزینه‌های این فیلم شخصی بوده است البته بعد از آماده شدن با آمدن مدیریت جدید تلویزیون این کار برای پخش به تلویزیون فروخته خواهد شد. درباره این فیلم باید بگویم که استقبال خیره‌کننده از قسمت نخست فیلم «جنگل 2» ما را مصمم کرد قسمت دوم آن را بسازیم. درضمن اگر از این قسمت نیز استقبال خوبی صورت بگیرد قسمت بعدی را هم جلوی دوربین خواهم برد.

این فیلمساز در انتها تاکید کرد: از عواملی که قرار است در این کار با من همکاری داشته باشند کمال تشکر را دارم، چون به محض اینکه می‌شنیدند سریال کاری قرآنی است از دستمزدشان پایین آمدند. باید متذکر شوم در آینده‌ای نزدیک می‌خواهم اولین فیلم سینمایی خود را هم جلوی دوربین برم.

انتهای پیام
captcha