پاکبانان شیرازی آموزش‌های تخصصی و مهارت اجتماعی می‌بینند
کد خبر: 4011290
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
برای نخستین بار در کشور؛

پاکبانان شیرازی آموزش‌های تخصصی و مهارت اجتماعی می‌بینند

طبق اعلام عضو شورای اسلامی شهر شیراز، برای نخستین بار در کشور تمامی پاکبانان شیرازی آموزش‌های تخصصی و مهارتهای ارتباطی و اجتماعی می‌بینند.

محمد فرخ‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان پسماند شهرداری امروز، 16 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور تمامی پاکبانان شیرازی آموزش‌های تخصصی و مهارتهای ارتباطی و اجتماعی می‌بینند، گفت: این طرح در حال آماده‌سازی و سطح‌بندی عناوین آموزشی و مذاکره با اساتید و مجموعه آموزشی است.

وی افزود: پس از اجرای این طرح، تمامی پاکبانان متناسب با سطح تحصیلات دوره‌های تخصصی در حوزه بهداشت فردی و شهری و مهارت‌های ارتباطی و زندگی، خلاقیت و نوآوری، مهارت‌های روابط عمومی و سازماندهی اجتماعی در بالا بردن سطح مشارکت‌های اجتماعی در محلات، کار تیمی، آموزش‌های ارتباطی و تشویقی برای تفکیک در مبدأ و... را به عنوان پیش نیاز اشتغال در این شغل و به عنوان آموزش حین خدمت برای شاغلین خواهند دید.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با این سرمایه‌گذاری اجتماعی، تحول بزرگی در راهبردهای تحول‌گرا در سازمان پسماند متناسب با وسعت و جمعیت کلان شهر شیراز شاهد خواهیم بود.

فرخ‌زاده همچنین طی بازدید از دو سایت پسماند جمع آوری زباله برمشور و سایت جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در کیان‌آباد از آغاز بررسی فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه طرح‌های بدیع از ظرفیت منحصربه فرد مواد اولیه سایت‌ها برای تبدیل به محصول پسماندهای قابل استفاده خبر داد.

وی با بیان اینکه با استفاده از نظر متخصصین بخشی از نیازهای اساسی به مصالح ارزان قیمت در شیراز حل خواهد شد، گفت: مذاکرات اولیه با مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان فارس انجام و قرار بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش نیز است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مرکز تحقیقات و ایده‌نگاری تخصصی حوزه ایمنی و بهداشت و بهینه‌سازی فرایند اقتصادی چرخه بازیافت مصوب و پیگیری و راه‌اندازی آن از ضرورت‌های پیش رو در شهرداری شیراز است.

ناظر نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان پسماند با اشاره به نقش بی بدیل مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در بهینه سازی فرایند مدیریت پسماند از زمان خرید تا تولید تا تفکیک و تحویل و همچنین گذر از تولید پسماند تر به خشک گفت: در صورت اخد مجوزها و ارزیابی مشاورین مختلف، این مرکز وظیفه ارتباط با نخبگان و متخصص حوزه مدیریت چرخه پسماند و همچنین جمع‌آوری نظرات مردمی و ارتباطات حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پردازان را به منظور استفاده بهینه از منابع مردم دادی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha