تئاتر کمدی بازتاب‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4019117
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
معاون فرهنگی شهردار اصفهان:

تئاتر کمدی بازتاب‌دهنده آسیب‌های اجتماعی است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تأکید بر جنبه آموزشی تئاتر کمدی، گفت: این نوع تئاتر حاوی مسائل اجتماعی و زندگی روزمره و مانند کاریکاتور، بازتاب‌دهنده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

مجتبی شاه‌مرادی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: بر همه عیان است که اصفهان پیشینه‌ای بسیار غنی در زمینه تئاتر و به‌ویژه تئاتر کمدی در ایران دارد و تئاتر کمدی این شهر بسیار شناخته شده است.

وی با اشاره به جنبه‌های مختلف تئاتر کمدی، گفت: اگر قرار است شهر، شهر زندگی باشد، خوشی و خنده از ارکان زندگی شهروندان خواهد بود. بنابراین، تئاتر کمدی در نگاه نخست قادر است به شهروندان حال خوش ببخشد. دومین جنبه این است که تئاتر کمدی همواره حاوی نکات اجتماعی و مسائلی بوده که مردم در زندگی روزمره و یا در شهر خودشان با آن درگیر بوده‌اند. تئاتر کمدی مانند کاریکاتور، بازتاب‌دهنده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده و از این منظر، برای ما بسیار مهم است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان سومین جنبه تئاتر کمدی را بعد آموزشی آن دانست و تأکید کرد: ما مسائل بسیاری را از تئاترهای کمدی می‌آموزیم و می‌توانیم مطالبی را که مدنظر داریم، به‌طور غیرمستقیم در حوزه‌های مختلف میان مردم منتشر کنیم.

شاه‌مرادی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کمدی خندستان نیز بر مبنای همین دلایل شکل گرفته است، ادامه داد: در ابتدا قرار بود در این دوره از جشنواره خندستان هم اجرای نمایش داشته باشیم، ولی با توجه به شرایط کرونا این امکان فراهم نشد و بنابراین، تمرکز را بر نمایشنامه‌نویسی قرار دادیم. بدون شک، تئاتر خوب محصول نمایشنامه خوب است و امسال این فرصت فراهم شد، تا تمرکز این دوره از جشنواره خندستان بر حوزه نمایشنامه‌نویسی باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره خندستان از حیث تعداد آثار دریافتی، رکورد اغلب جشنواره‌های معتبر ملی را شکست  و 533 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه سومین دوره جشنواره خندستان در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه قرار دارد، گفت: امیدوارم با اعلام نتایج، گروه‌های نمایشی خودشان را برای سال آینده آماده کنند، تا در عرصه اجرا در این جشنواره حضور یابند.

وی بیان کرد: این عزم وجود دارد که این جشنواره در سال آینده نیز با قوت برگزار شود و به مرحله اجرا برسد، تا شاهد اجراهای تئاتر کمدی باشیم. امیدواریم بتوانیم جایگاه واقعی تئاتر اصفهان را اعتلا ببخشیم و اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های تئاتر کشور به‌طور خاص در حوزه کمدی رشد پیدا کند.

یادآور می‌شود؛ سومین جایزه سراسری نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان به همت دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان در حال برگزاری است و روز پنجشنبه، 18 آذرماه جاری برگزیدگان نهایی خود را طی مراسمی در تالار هنر اصفهان خواهد شناخت.

انتهای پیام
captcha