همایش «نه به دانشگاه سکولار» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4019311
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

همایش «نه به دانشگاه سکولار» در ارومیه برگزار شد

همایش «نه به دانشگاه سکولار» با حضور دانشجویان بسیجی و مسئولان به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۱۶ آذر در همایش «نه به دانشگاه سکولار» اظهار کرد: گناه و معصیت مهمترین ضربه را به انسان وارد کرده و موجب بیماری و زیان انسان می‌شود.

 وی افزود: برای درمان معصیت دانشجویان، مسئولان و مردم باید تلاش کنند که اهل معصیت و گناه نباشند و از آن استغفار کنند که تنها راه نجات و درمان توبه است.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: اگر بخواهیم شعار «نه به دانشگاه سکولار» را در دانشگاه‌ها عملیاتی کنیم، باید به مبانی نظام اسلامی که مقام معظم رهبری در سال 79 تبیین کردند، توجه کنیم و برای تحقق آن راهکاری اساسی از سوی مسئولان ارائه و در جامعه مطرح و پیاده شود.

وی ادامه داد: گناه کردن به معنای ایستادن در مقابل خداوند متعال است بنابراین تمامی مشکلات جامعه بر اثر گناهان بوده که باید در جهت آگاه‌سازی مردم و کاهش معصیت گام برداشت.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: افزایش و تقویت روحیه دینی و اسلامی در میان قشر تحصیل‌کرده به ویژه دانشجویان امری مهم در جهت پیشرفت کشور بوده و باید به خصوص جوانان به این مساله توجه کنند.

وی گفت: حسابرسی به اعمال خود، دلیل دیگری است که انسان با آن به سعادت می‌رسد بنابراین پیش از آنکه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید و قبل از آن‌که مورد سنجش قرار گیرید خود را بسنجید، و خود را براى روز رستاخیز آماده کنید.

حجت‌الاسلام قریشی اضافه کرد: شما دانشجویان باید قدر دوران جوانی خود را دانسته و از گناه و معصیت دوری کنید چراکه گناه انسان را از مسیر و اهداف اصلی دور می‌کند و همه کمالات و سعادت انسانی، ریشه در نماز دارد و نماز اول وقت همراه با نشاط اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت که نباید نماز را کوچک شمرد.

انتهای پیام
captcha