حفظ قرآن؛ عامل رشد علمی و تبلیغی
کد خبر: 4020900
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان بیان کرد:

حفظ قرآن؛ عامل رشد علمی و تبلیغی

مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب مستعد و توانمند، در حفظ قرآن و حدیث کوشا باشند چرا که حفظ قرآن علاوه بر برکات زمانی، علمی و تبلیغی به مقتضای آیات الهی باعث درک بهتر آنها در دروس خواهد شد.

قرآن کریم حفظ قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام سید‌مهدی‌کاظمی، مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جامعه امروز، حفظ قرآن و آشنایی بیشتر با این کتاب مقدس است، ابراز کرد: طلاب مستعد و توانمند، در حفظ قرآن و حدیث کوشا باشند، زیرا حفظ قرآن علاوه بر برکات زمانی، علمی و تبلیغی به مقتضای آیات الهی باعث درک بهتر آنها در دروس خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، شانزدهم و نوزدهم آذرماه به صورت سراسری ویژه طلاب این حوزه در دو مرحله کتبی و شفاهی خبر داد.

کاظمی افزود: این امر به همت اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان اجرا شد كه متقاضیان در مرحله آزمون كتبی ضمن آشنایی با روند كار و انسجام بیشتر و نیز كسب حدنصاب لازم، وارد مرحله شفاهی شدند.

مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان گفت: در مجموع ۲۳۰ نفر از طلاب خانم و آقا در آزمون کتبی رشته‌های حفظ کل، حفظ 15 جزء و و حفظ 10 جزء شرکت کردند، که از این تعداد ۲۰۰ نفر از طلاب با کسب حداقل ۵۰ درصد از امتیاز کل به مرحله آزمون شفاهی راه‌یافته‌اند.

وی عنوان کرد: آزمون شفاهی، به صورت حضوری ویژه طلاب مشهدی و نیز به صورت آنلاین و تصویری ویژه طلاب خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، از طریق سامانه‌ی آموزش فراگیر الکترونیک LMS2 شعبه معاونت فرهنگی اجتماعی توسط هشت استاد ممتحن برگزار شد.

کاظمی تصریح کرد: میانگین نمرات حُفّاظ در آزمون کتبی و شفاهی حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه باید بیش از ۷۰ درصد باشد، تا بتوانند قبولی نهایی را کسب کنند.

مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان یادآور شد: حفاظ در بخش آقایان که در مرحله آزمون شفاهی نمره قبولی را کسب کنند، بنابر سطح حفظ آن‌ها، ارتقاء شهریه رهبری در نظر گرفته شده، و بانوان حائز رتبه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت.

کاظمی در پایان اظهار کرد: طلاب مدارس علمیه برای ثبت‌نام در طرح قرآنی تنزیل می‌توانند، با شماره 32008691 تماس گرفته و یا از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی https://www.hozehkh.com قسمت ارتباط با مسئولان درخواست خود را ثبت كنند.

انتهای پیام
captcha