سازش 42 درصدی پرونده‌های شورای حل‌اختلاف در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4024254
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

سازش 42 درصدی پرونده‌های شورای حل‌اختلاف در آذربایجان‌غربی

رئیس شوراهای حل‌اختلاف آذربایجان‌غربی ،گفت: عملکرد شوراهای حل‌اختلاف استان قابل قبول بوده و در 8 ماهه سال جاری 42 درصد از پرونده‌های وارده به شورای حل‌اختلاف استان با سازش خاتمه یافته است.

هادی صمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل‌اختلاف آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۷ دی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: شورای حل اختلاف یار و مددکار دستگاه قضایی بوده و بار سنگین پرونده‌ها را به دوش کشیده که ظرفیت بزرگی است که ایجاد  شده و انتظار می‌رود نقش آفرینی شورا در حوزه‌های مختلف بیشتر از گذشته باشد.

وی افزود: باید برای کنترل ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی به سمت اقدامات پیشگیرانه برویم زیرا صلح و سازش یکی از این ظرفیت‌های بسیار خوب بوده و شورای حل اختلاف هم به این منظور تشکیل شده است.

عتباتی بیان کرد: صدور حکم بین طرفین قلع ماده نزاع نمی‌کند و بهترین راه‌حل و فصل اختلافات مردم و طرفین پرونده‌ها در سازش بوده و سوق دادن مردم به سمت صلح و سازش توسط شوراهای حل‌اختلاف را خواستاریم که در واقع رسالت اصلی و فلسفه تشکیل شورای حل‌اختلاف هم اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش بین مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انتصاب سرپرست شوراهای حل‌اختلاف ارومیه اهمیت دارد و از جهت اینکه مسئول استانی شورا فراغ بال بیشتری برای مسئولیت‌های خود داشته باشد و نیز در جهت ساماندهی مطلوب‌تر شعب شورای حل‌اختلاف ارومیه، سرپرست این شورا اخیرا منصوب شد و در برخی شهرهای بزرگ هم این انتصاب انجام خواهد شد تا تغییر و تعالی شورای حل‌اختلاف را شاهد باشیم.

هادی صمدی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل‌اختلاف استان نیز در این جلسه گفت: طبق گزارش‌ها عملکرد شوراهای حل‌ اختلاف قابل قبول بوده و در 8 ماهه سال جاری 42 درصد از پرونده‌های وارده به شورای حل‌ اختلاف استان با سازش خاتمه یافته است.

انتهای پیام
captcha