شهید قاسم سلیمانی تکلیف محور بود
کد خبر: 4025561
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

شهید قاسم سلیمانی تکلیف محور بود

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با با بیان اینکه خصوصیات بارز شهید سلیمانی، عرفان و معنویت بود که در یک مکتب توحیدی کامل می‌شود، گفت: همچنین شجاعت و روحیه مبارزه مبتنی بر تکلیف داشت که این شهید بزرگوار تکلیف محور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدوی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدوی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 12 دی‌ماه در نشست تبیین اندیشه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه به میزبانی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، کادر درمان را سنگرداران خط مقدم جبهه سلامت خواند و گفت: شما نماد مبارزه با ویروس منحوس کرونا در این بیمارستان بودید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تنها خطاب به شهید سلیمانی عنوان مکتب را به کار برده‌اند، افزود: مکتب به یک فکر و اندیشه جامع گفته می‌شود که پشت آن یک جهان‌بینی است که راهکار ارائه می‌دهد و مکتب اسلام برای تمام نیازهای بشر راهکار دارد و یک تئوری را دنبال می‌کند. تئوری پیروزی حق بر باطل، علم بر جهل، عقل بر ظلمت، تقوا بر بی‌بند و باری، انسانیت بر حیوانیت و این مکتب بوده که به تمام جوامع پاسخ می‌دهد.

مهدوی با بیان فرازی از وصیت‌نامه شهید سپهبد قاسم سلیمانی که می‌گوید «خداوندا! تو را سپاس كه مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل كردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی كه امكان درك یكی از برجسته‌ترین اولیائت را كه قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی كبیر را درك كنم و سرباز ركاب او شوم»، گفت: بارزترین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) توحید باوری است. به این معنا که در مقابل هیچ ظلمی سر تعظیم فرو نیاورد و جز برای خدا سجده نکرد و فقط خدا را می‌دید و توحیدباوری را در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی خود داشت.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دومین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) را عشق به اسلام دانست و افزود: ایشان مدافع محرومان در طول زندگی و دنیاگریز بود؛ ارادت به اهل بیت نیز از دیگر شاخص‌های این مکتب است.

وی با بیان اینکه وقتی در یک زندگی، توحید باوری آمد، اسلامی که بروز می‌کند اسلام ناب است و در مقابل قدرت‌های دنیایی سر تعظیم فرود نمی‌آورد، اضافه کرد: این نوع مکتب در مدرسه انقلاب شکل می‌گیرد که خروجی آن حاج قاسم سلیمانی بوده که اندیشه آن مکتب شد.

مهدوی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ظرفیت روحی بسیار بالایی داشت، بیان کرد: خصوصیات بارز این شهید، عرفان و معنویت بود که در یک مکتب توحیدی کامل می‌شود؛ همچنین شجاعت و روحیه مبارزه مبتنی بر تکلیف داشت که این شهید بزرگوار تکلیف محور بود.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بصیرت یعنی وقتی گرد و خاک است و جامعه را شب ظلمانی فراگرفته وظیفه خود را شناخت و کادر درمان در میدان مبارزه با بیماری کرونا با بصیرت بهداشتی و روانی که داشت تشخیص داد و به میدان آمد و ازخودگذشتگی کرد و این افتخار عظیم را آفرید.

انتهای پیام
captcha