حدود 64 هزار زائر روزانه مناسک عمره را ادا می‌کنند
کد خبر: 4027324
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

حدود 64 هزار زائر روزانه مناسک عمره را ادا می‌کنند

وزارت حج و عمره عربستان با ارائه گزارشی از تعداد کسانی که روزانه به مسجدالحرام و مسجدالنبی مشرف می‌شوند، اعلام کرد: میانگین روزانه نمازگزاران در مسجدالحرام به 73 هزار و 268 نفر می‌رسد و 63 هزار و 910 زائر نیز روزانه عمره را ادا می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، وزارت حج و عمره عربستان در صفحه رسمی خود در سایت توئیتر گزارش آماری از ورود روزانه به مسجدالحرام و مسجدالنبی را اعلام کرد و گفت که تا روز شنبه حدود 20 میلیون و 988 هزار و 286 مجوز ورود به مسجدالحرام صادر شده است.

این وزارتخانه افزود: مجموع مجوزهای صادر شده در روز شنبه برای ورود به مسجدالحرام 236 هزار و 328 مورد بوده که 162 هزار و 805 مورد آن برای زائر و 73 هزار و 523 نفر آن برای عمره‌گزاران بوده است.

بر اساس این گزارش، میانگین روزانه نمازگزاران در مسجدالحرام به 73 هزار و 268 نفر می‌رسد  و 63 هزار و 910 زائر نیز روزانه عمره را ادا می‌کنند.

وزارت حج عربستان سعودی گفت: تعداد مجوزهایی که برای ورود به مسجدالنبی صادر شده به 2 میلیون و 771 هزار و 354 مورد رسیده است و دیروز شنبه، 17 هزار و 389 زائر از حرم حضرت رسول اکرم(ص) زیارت کردند و 9 هزار و 779 نفر در روضه شریفه نماز گزاردند و در مجموع 27 هزار و 168 مجوز دیروز شنبه برای ورود به مسجدالنبی صادر شد.

میانگین روزانه مجوزهای ورود به مسجدالنبی به 9 هزار و 82 مورد برای زیارت حرم حضرت رسول(ص) و 9 هزار و 31 مورد مجوز برای اقامه نماز در روضه شریفه می‌رسد.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشن Saudi Visa Bio خبر داد که هدف از آن تسریع در روند صدور ویزای حج و عمره است. این اپلیکیشن مشخصات حیاتی زائران را از طریق تلفن‌های هوشمند  و قبل از صدور ویزای حج و عمره ثبت می‌کند.

این وزارتخانه افزود: اپلیکیشن مذکور توسط وزارت امور خارجه عربستان برای بهبود خدمات ارائه شده به زائران و تسهیل مراحل ورود آنها به سرزمین مقدس راه‌اندازی شده است و پادشاهی عربستان سعودی استفاده از این اپلیکیشن را در تعدادی از کشورها طبق برنامه زمانی گسترش خواهد داد.

 این اپلیکیشن در مصر راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن گوگل استور موجود برای گوشی‌های اندرویدی، این اپلیکیشن را روی گوشی‌های هوشمند دانلود کنند.

وزارت کشور عربستان سعودی از یکم دسامبر(۱۰ آذر) به شهروندان برخی کشورها اجازه حضور در مناسک عمره را داده است؛ اما حالا با افزایش مجدد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور مسئولین سعودی از امکان توقف مجدد عمره برای خارجی‌ها خبر می‌دهند.

انتهای پیام
captcha