عاملان شهادت ۲ نفر از نیروهای انتظامی در خرم‌آباد قصاص شدند
کد خبر: 4028266
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

عاملان شهادت ۲ نفر از نیروهای انتظامی در خرم‌آباد قصاص شدند

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان از قصاص دو تروریست که از عاملان آتش‌زدن پمپ‌بنزین دره‌گرم و شهادت دو نفر از نیروهای خدوم انتظامی بودند با اجرای حکم اعدام خبر داد.

محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان، چهارشنبه، ۲۲ دی در مراسم صلح و سازش بین دو خانواده در روستای کمگنجعلی شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر در زندان مرکزی خرم‌آباد مراحل اجرای حکم را می‌گذرانند.

وی افزود: با قاچاقچیان سلاح و مهمات در استان لرستان با شدت و قاطعیت قانونی برخورد می‌شود و توسط بازپرسان ویژه امنیتی بازداشت موقت شده و بدون ملاقات به زندان معرفی و با شدیدترین مجازات قانونی روبرو هستند.

رزم به موضوع صلح و سازش در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: صلح و سازش یکی از موضوعات بسیار مهم و معنادار در آموزه‌های دینی است و آیات بسیاری در قرآن کریم به این مهم اشاره دارند و به عنوان بهترین خصلت‌های دینی در آیات و روایات مطرح و به آن تأکید شده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ارتقا فرهنگ صلح و سازش در کشور را از سیاست‌های اولویت‌دار و محوری رئیس قوه قضایئه دانست و اظهار کرد: تأکید بر صلح، سازش، آشتی، وحدت و انسجام بین مردم از رویکردها و سیاست‌های دستگاه قضایی است.

وی امنیت را یکی از شاخص‌ها و مؤلفه‌های اصلی رشد و توسعه دانست و افزود: با راهزنان برخورد شدید می‌شود همانگونه که در سال‌های گذشته راهزنانی در جاده پلدختر و پل سیمره اقدام به مسدود کردن جاده و ایجاد مزاحمت برای مسافران می‌کردند که پس از محاکمه به سزای اعمال خود می‌رسند.

رزم با تأکید بر اینکه دو نفر تروریست که از عاملان آتش‌زدن پمپ بنزین دره‌گرم و شهادت دو نفر از نیروهای خدوم انتظامی بودند با اجرای حکم اعدام و قصاص به سزای اعمال خود رسیدند، ادامه داد: دستگاه قضایی با جرایم مورد تأکید قوه قضائیه از قبیل اشرار، اراذل و اوباش، مجرمان سلاح و مهمات، سارقان مسلح، راهزنان و کسانی که بخواهند در نظم و امنیت استان اخلال ایجاد کنند به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام
captcha