9 پیشنهاد به شهرداری تهران برای مقابله با کرونا
کد خبر: 4033021
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

9 پیشنهاد به شهرداری تهران برای مقابله با کرونا

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به سویه جدید کرونا و شدت گرفتن شیوع این ویروس و نیز تجربه موفق شهرداری تهران در مبارزه با این بیماری لازم است شهرداری مواردی را مد نظر قرار دهد تا از غافلگیری و صدمات جبران ناپذیر این آفت بزرگ قرن جلوگیری شود.

9 پیشنهاد به شهرداری تهران برای مقابله با کرونابه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، در چهل و چهارمین جلسه علنی شورا با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت». لذا فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را به محضر مقام معظم رهبری و مردم انقلابی تهران تبریک گفته و همچنین رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را خدمت همه شیعیان جهان تسلیت می گویم.

صادقی در ادامه سخنان خود و در تذکری به شهرداری تهران گفت: با توجه به سویه جدید کرونا و شدت گرفتن شیوع این ویروس لازم می دانم مورادی را به شهرداری تهران متذکر شوم تا هرچه سریعتر با هماهنگی قرارگاه مبارزه با کرونا و تجربه موفق شهرداری در مبارزه با این بیماری از غافلگیری و صدمات جبران ناپذیر این آفت بزرگ قرن جلوگیری شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند مواردی که شهرداری تهران باید مد نظر قرار دهد را به شرح ذیل برشمرد.

1- ارائه خدمات به شهروندان به صورت هوشمند و بر پایه فناوری اطلاعات و پرهیز از ایجاد ساختارهایی جهت مراجعه حضوری شهروندان صورت می‌گیرد.
2- برنامه‌ریزی برای دورکاری پرسنل شهرداری تهران به ویژه بانوان شاغل.
3- ادامه ارائه خدمات درمانی و حمایتی به مبتلایان شامل شهروندان و پرسنل شهرداری تهران.
4- توجه به موضوع فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی.
5- استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی در اختیار مجموعه مدیریت شهری جهت اطلاع‌رسانی آموزش و آگاه سازی شهروندان.
6- برنامه‌ریزی برای تعطیلی اماکن غیرضرور و سربسته که امکان شیوع بیماری را گسترش می‌دهند.
7- افزایش ظرفیت واکسیناسیون عمومی شهروندان.
8- عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های غیر ضرور.
9- آماده باش دستگاه‌ها و نیروهای دخیل در کنترل بیماری.

انتهای پیام
captcha