خدا را بابت رضایت همسر شهید رضایی‌نژاد شاکرم
کد خبر: 4034012
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
مریلا زارعی:

خدا را بابت رضایت همسر شهید رضایی‌نژاد شاکرم

مریلا زارعی گفت: وقتی فیلم به نمایش درآمد استرس داشتم که آیا همسر شهید بازیم را می‌پسندد یا خیر، ولی با اشک‌هایی که او در حین نمایش فیلم ریخت، من هم اشک ریختم و بابت رضایت او، خدا را شاکرم.

به گزارش ایکنا در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «هناس» با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد امروز ۱۶ بهمن برگزار شد.

در این جلسه حسین دارابی، کارگردان، محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده، مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سلماز غنی، امین میری و سیاوش طهمورث، بازیگران، سیاوش کردجان، تدوینگر، و احسان ثقفی، نویسنده حضور داشتند. همچنین مهمان ویژه این نشست، شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد بود.

مریلا زارعی به خوبی نقش همسر شهید را ایفا کرد

در ابتدای این جلسه، حسین دارابی، کارگردان درباره انتخاب زارعی به عنوان بازیگر گفت: همیشه انتخاب بازیگر اصلی جزو سخت‌ترین کارهاست چون یک بازی ضعیف می تواند کار را به زمین بزند اما بازی نقش همسر شهید احتیاج به توانایی داشت که خانم زارعی از عهده آن به خوبی برآمد.

وی ادامه داد: وقتی قرار است درباره شخصیت‌های مطرح فیلمی ساخته شود، آسیب‌های جدی آن را تهدید می‌کند. برای نمونه ممکن است کار در دام شعار بیفتد. برای همین ما اندیشیدیم از نگاه همسر شهید به این فیلم بپردازیم تا کارمان نو باشد و تا به حال نمونه آن را ندیده باشیم.

این کارگردان ادامه داد: فیلمی که قرار است بیوگرافی را روایت کند، عموماً نمی‌تواند ریتم تندی داشته باشد. برای همین این فیلم را نباید با اثری چون «مصلحت» که فیلم ماجراجویان است، مقایسه کرد. ولی تمام تلاش خود را انجام دادم تا کارم خسته کننده نباشد. نکته بعد اینکه، تمام تلاشم را کردم تا فیلم با امید همراه باشد. این موضوع در پایان فیلم نیز دیده شد.

دارابی تاکید کرد: نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که ما نمی‌خواستیم کاری مستند بسازیم بلکه هدف ما روایت یک درام داستانی است برای همین برخی موضوعات شکل دراماتیزه شده پیدا کرد.

وی درباره لوکیشن فیلم چنین توضیح داد: شاید باورتان نشود خانه‌ای که در فیلم می‌بینیم یک خانه تقریباً مخروبه بود اما با همت طراحان صحنه فیلم، به خانه‌ای دوست داشتنی که مدنظر من بود، تبدیل شد.

ثقفی درباره مسائل امنیتی فیلم گفت: اگر می‌بینید یک خلأ های امنیتی در فیلم هست چیزهایی است که شاید ما مجاز به ورود در آن نبودیم. آنچه که در فیلم می بینید، حاصل آن چیزی است که در اختیار ما بود تا بتوانیم درباره آن کار کنیم.

هناس، باور من است

بهروز شعیبی، از بازیگران فیلم هناس در خصوص فیلم بیان کرد: من فیلم «هناس» را بسیار دوست داشتم چون حرفی که در آن زده می‌شد باورم است، برای همین با افتخار در خدمت این گروه کار کردم.

مریلا زارعی، بازیگر نقش همسر شهید رضایی نژاد درباره نقش خود چنین توضیح داد: خانم پیرانی، همسر شهید بیش از آنچه ما تصور کنیم، به ما در این کار عشق داد. برای همین این نقش برایم امانتی بود که باید با تمام وجودم آن را به انتها می رساندم.

من نیز با همسر شهید اشک ریختم

وی بیان کرد: خوشحالم با هدایت کارگردان، شرمنده خانم پیرانی نشدم. بازی در نقش همسر شهید برایم از حساسیت‌های بسیار بالایی برخوردار بود و وقتی فیلم به نمایش درآمد استرس داشتم که آیا همسر شهید بازیم را می‌پسندد یا خیر، ولی با اشک‌هایی که او در حین نمایش فیلم ریخت، من هم اشک ریختم و بابت رضایت او، خدا را شاکرم.

همچنین سیاوش تهمورث، دیگر بازیگر این فیلم درباره نقش خود گفت: برای من آن چیزی که بیش از همه اهمیت داشت، تعهد در کار بود. اینجا فردی را می‌بینیم که بین دو تعهد مردد مانده است، اول تعهد به خانواده، دوم تعهد به جامعه.

وی بیان کرد: نکته جالب اینکه قهرمان یک تعهد را انتخاب نمی‌کند بلکه با انتخاب هر دو تعهد، کار صحیح را انجام می‌دهد. درباره این فیلم باید اضافه کنم این اثر عاشقانه‌ای لطیف است و بسیار آن را دوست داشتم.

انتهای پیام
captcha