بازسازی جزیره مجنون در فیلم «موقعیت مهدی»
کد خبر: 4034364
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
هادی حجازی فر بیان کرد:

بازسازی جزیره مجنون در فیلم «موقعیت مهدی»

کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» با بیان اینکه برای این فیلم، جزیره مجنون را بازسازی کردیم، از دستمزد پایین عوامل این فیلم به منظور همراهی معنوی با این کار خبر داد.

 «موقعیت مهدی» را با تمام وجود ساختمبه گزارش ایکنا، در حاشیه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی موقعیت مهدی، 17 بهمن‌ماه با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این جلسه، هادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر، حبیب والی نژاد، تهیه‌کننده، ژیلا شاهی، روح‌الله زمانی و معصومه ربانی‌نیا، بازیگران، وحید ابراهیمی، فیلمبردار، سجاد نصرالهی، مجری طرح، ابراهیم امینی، نویسنده و ایمان کریمیان، مدیر جلوه‌های ویژه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، هادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر اظهار کرد: ساخت این پروژه نزدیک به دو سال طول کشید و ما نزدیک ۱۵ بار به دلایل مادی کارمان متوقف شد. در ضمن باید این نکته را اضافه کنم که من در ابتدا قرار نبود نقش شهید باکری را بازی کنم اما اتفاقاتی افتاد که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.

وی با بیان اینکه از ابتدا قرار بود برای این فیلم نسخه سینمایی گرفته شود، اظهار کرد: این کار چکیده‌ای از سریال نیست؛ حتی می‌توان گفت که در این فیلم صحنه های وجود دارد که در سریال آن را نمی بینیم. باید اضافه کنم به خاطر اسم شهیدان مهدی و حمید باکری از انجام برخی بازی‌های رسانه‌ای پرهیز کردم.

این کارگردان با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از سالن‌های کشور ما سیستم پخش صدا وجود ندارد، افزود: درباره گریم هم تلاش کردیم هیچگونه اغراقی انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه برای فیلم «موقعیت مهدی» جزیره مجنون را بازسازی کردیم، افزود: برای این کار زحمت بسیار زیادی کشیده شده است.

حجازی فر درباره وجه حماسی فیلم گفت: در شکل سینمایی کار، شاید تصاویر حماسی چندان دیده نشود اما مطمئن باشید در سریال چهره‌ای بسیار حماسی و سلحشور از مهدی باکری شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای این کار ۳۰ میلیارد هزینه در نظر گرفته شده بود که ۱۰ میلیارد تومان آن، فقط بابت اجاره ادوات و وسایل صرف شد، افزود: بسیاری از بچه‌ها برای این کار دستمزدشان را بسیار پایین آوردند تا همراهی معنوی هم با اثر داشته باشند.

این کارگردان درباره پژوهش‌های فیلم نیز گفت: برای این کار تحقیقات بسیار فراوانی صورت گرفت. تحقیقات مورد نظر نیز تنها به کتاب، مجلات و خلاصه نشد بلکه ما مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مفصلی با افراد مختلف پیرامون شهید داشتیم.

وی درباره زبان فیلم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا را لشکر ترک‌ها می‌نامیدند چراکه تنها دو فارس زبان در آن وجود داشت؛ البته در سریال به اندازه از زبان ترکی بهره نمی‌گیرد و فارسی در آن بیشتر استفاده شده بود.

حجازی فر درخصوص عملیات بدر و خیبر در فیلم بیان کرد: قرار نبود در «موقعیت مهدی» این دو عملیات را نشان دهیم، تنها می‌خواستیم موقعیت شهید باکری را در آن به تصویر بکشیم.

وی اظهار کرد: من این اثر را با تمام وجودم ساختم، همچنین با آن زندگی کردم ولی دوست دارم گونه‌های دیگر سینما را هم در مقام کارگردان تجربه کنم.

همچنین حبیب والی‌نژاد، تهیه کننده فیلم موقعیت مهدی، درباره نقش بنیاد مستضعفان در فیلم چنین توضیح داد: وقتی صدا و سیما تصمیم به ساخت این اثر گرفت، نهادها و سازمان‌های مختلف پیشنهاد همکاری دادند که بنیاد مستضعفان در این میان از ابتدا با ما همراه بود.

روح‌الله زمانی، بازیگر فیلم موقعیت مهدی درباره نقش خود در فیلم چنین توضیح داد: بابت حضور در فیلمی که محور آن شهید باکری است، بسیار خوشحالم. همچنین نکات بسیار زیبایی از هادی حجازی‌فر در فیلم آموختم که بابت این موضوع هم از وی تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha