انقلاب اسلامی ایران تداوم راه مبارزه با استکبار است
کد خبر: 4035607
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

انقلاب اسلامی ایران تداوم راه مبارزه با استکبار است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: بدانید و آگاه باشید که خطر در کمین انقلاب است، اگر از نمرود سؤال می‌کردند دشمن شماره یک تو کیست می‌گفت ابراهیم، اگر از فرعون می‌پرسیدند می‌گفت موسی و اگر از ابوسفیان می‌پرسیدند می‌گفت محمد رسول‌الله(ص) و اگر امروز از آمریکا سؤال کنند دشمن شماره یک شما کیست می‌گوید سیدعلی خامنه‌ای، همین نشان می‌دهد این انقلاب ادامه‌دهنده راه موسی بن عمران و تداوم‌بخش مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام سعیدی  رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در پایان مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در مسجدالنبی(ص) قزوین، اظهار کرد: در مورد فاصله انقلاب موسی‌ بن‌ عمران تا انقلاب پیامبر اعظم(ص) تاریخ دقیقی در دست نیست ولی برخی می‌گویند از زمان حضرت موسی(ع) تا حضرت عیسی(ع)، ۱۹۰۰ سال طول کشید و از زمان حضرت عیسی(ع) تا پیامبر اعظم(ص) ۵۷۰ سال طول کشیده است یعنی از زمان حضرت موسی(ع) تا پیامبر اعظم(ص) بیش از دو هزار سال طول کشیده است.

وی بیان کرد: به این موضوع اشاره کردم چون خداوند در قرآن ۱۳۲ بار درباره داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل سخن گفته است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید ما موسی را با آیات‌مان فرستادیم تا قومش را از ظلمات کفر، شرک و عصیان بیرون بیاورد و به نور هدایت برساند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با طرح این سؤال که چرا خداوند در قرآن ۱۳۲ بار به داستان حضرت موسی(ع) و قومش اشاره کرده است؟ گفت: چون تاریخ قابل تکرار است و خداوند ما را در قرآن به گذشته و تاریخ گذشتگان ارجاع می‌دهد تا بخوانیم و درس بگیریم.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌خواهد به پیامبر اعظم(ص) یادآوری کند که ای پیامبر به امت خود بگو اگر همه فعالیت‌های مثبتی را که امت موسی انجام دادند تا پیروز شوند همان‌ها را انجام دهند پیروز خواهند شد و عکس ماجرا هم صادق است اگر اشتباهات آن‌ها را انجام دهند همان بلاهایی که بر سر بنی‌اسرائیل آمد بر سر این امت نیز می‌آید.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار کرد: ما ۱۵۰۰ سال از انقلاب پیامبر(ص) فاصله داریم؛ امروز هم قرآن همین موضوع را به ما یادآوری می‌کند و می‌گوید تحولات تاریخی قانونمند است و حتی تاریخ حضرت آدم هم تکرار خواهد شد؛ خداوند داستان پدیده آقازادگی در زمان حضرت آدم را بیان می‌کند و به پیامبر(ص) می‌گوید به امت خود بگو تا آقازاده‌ها بفهمند دو راه دارند راه هابیل و قابیل، مبادا اشتباه قابیل را مرتکب شوند.

وی تأکید کرد: چرا بنی‌اسرائیل پیروز شدند؟ چون پای رهبری ایستادند و سختی‌ها را تحمل کردند، وعده‌ای که خدا به بنی‌اسرائیل داده بود محقق شد، خداوند فرمود شما که نمی‌توانستید آل فرعون را نابود کنید ما شما را نجات دادیم اما باید بدانید ادامه انقلاب قانون دارد اما بنی‌اسرائیل به پیمان‌ها وفادار نبودند و شکست خورند، چون یک مسئله عظیم را با ارزش‌های ناچیز مقایسه کردند و دوباره گرفتار مخمصه‌ها و گرفتاری‌ها شدند.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های گذشته در مسائلی مشترک است، یکی از این مسائل تکلیف الهی است، یعنی همه تکالیفی که برعهده امت موسی(ع) و پیامبر(ص) بود بر عهده ما نیز هست، خدا شهروند درجه ۲ ندارد همه درجه یک هستند و در یک جایگاه قرار دارند.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی مشترک انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های گذشته قانونمندی تاریخ است، اگر درست عمل کنیم انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا می‌کند؛ آنجا که مردم محکم ایستادند، مقاومت و صبوری کردند انقلاب حفظ شده است که الحق ملت ایران تاکنون به درستی از انقلاب دفاع کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: اما بدانید و آگاه باشید که همچنان خطر در کمین انقلاب است، اگر از نمرود سؤال می‌کردند دشمن شماره یک تو کیست می‌گفت ابراهیم، اگر از فرعون می‌پرسیدند می‌گفت موسی و اگر از ابوسفیان می‌پرسیدند می‌گفت محمد رسول الله(ص) و اگر امروز از آمریکا سؤال کنند دشمن شماره یک شما کیست می‌گوید سیدعلی خامنه‌ای، همین نشان می‌دهد این انقلاب ادامه‌دهنده راه موسی بن عمران و تداوم بخش مبارزه با استکبار است.

وی گفت: این انقلاب پیروز شده تا ضربه‌هایی که به ۱۱ امام وارد شده جبران کند و حفظ این انقلاب یک ملت غیور، صبور، مقاوم و انقلابی را طلب می‌کند، امروز ما در میانه راه هستیم و تکلیف ما نسبت به گذشته‌ها مضاعف است زیرا هزاران سال تجربه و عبرت پشت سر ماست، بنابراین مبادا اشتباه کنیم و به خطا برویم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: ما به مشکلات مردم واقفیم، بخشی از این مشکلات به دشمنان خارجی برمی‌گردد و بخشی به‌دلیل بی‌کفایتی برخی مدیران گذشته است و حل آن نیاز به صبر و مقاومت دارد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که اگر ملتی از جانشین رهبری دست بردارد گرفتار فتنه می‌شود، یادآور شد: مردم قوم بنی‌اسرائیل از حضرت موسی(ع) جدا شدند و به بت‌پرستی روی آوردند و دوباره گرفتار شدند؛ در روزگار کنونی مردم باید مراقب باشند بعضی از ضعف‌ها و اشتباهاتشان به حرکت انقلاب لطمه می‌زند، بنابراین باید مراقب ادامه مسیر انقلاب باشند.

انتهای پیام
captcha