سرانه‌های آموزشی کفاف هزینه‌های جاری مدارس را نمی‌دهد
کد خبر: 4035668
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

سرانه‌های آموزشی کفاف هزینه‌های جاری مدارس را نمی‌دهد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سرانه‌های آموزشی کفاف هزینه‌های جاری مدارس را نمی‌دهد، گفت: بحث حضوری شدن مدارس را با غلبه بر ویروس کرونا خواهیم داشت، لذا باید این مسئله در بودجه سال آینده به‌صورت ویژه دیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش، حاجی بابایی، هزینه جاری مدارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 22 بهمن در جلسه جمعی از معلمان و نمایندگان تشکل‌های صنفی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی در شیراز، گفت: دولت فعلی و شخص وزیر آموزش و پرورش با عنوان دولتی که با شعار عدالت روی کار آمده است در حال گام برداشتن برای حل مشکلات پیش روی فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه کمتر از دو ماه از انتصاب خود به سمت مدیرکلی آموزش و پرورش می‌گذرد، گفت: از همان ابتدا به همکاران فرهنگی قول دادم از هر ظرفیتی برای پیگیری مشکلات آن‌ها استفاده کنم.

عسکری به شرایط کرونایی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم میزبان جمع بیشتری از همکاران فرهنگی باشیم و امیدواریم به زودی و پس از غلبه بر ویروس منحوس کرونا بتوانیم این امر را محقق کنیم هر چند افرادی که در جلسه حضور دارند به خوبی دغدغه‌های قشر فرهنگیان را مطرح کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی، گفت: فرهنگیان همچنان از شما انتظار دارند همانند گذشته که زبان گویای آن‌ها بوده‌اید در خصوص مسئله رتبه‌بندی و اجرای همسان‌سازی پیگیر بوده و این حق مسلم فرهنگیان تا مرحله اجرا پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرانه‌های آموزشی کفاف هزینه‌های جاری مدارس را نمی‌دهد، گفت: بحث حضوری شدن مدارس را با غلبه بر ویروس کرونا خواهیم داشت، لذا باید این مسئله در بودجه سال آینده به‌صورت ویژه دیده شود.

عسکری به مسئله بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و افزود: متأسفانه در شرایط کرونایی ما شاهد افزایش این آمار بوده‌ایم که به نظر می‌رسد لازم است مجلس به‌صورت جدی به این مسئله وارد شود و اعتبارتی را برای تجهیزاتی همچون گوشی و تبلت برای این دسته از دانش‌آموزان و حل این مشکل اختصاص دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مسئله پرداخت معوقات معلمان از جمله بخشی از حق‌التدریس، قبوض حامل‌های انرژی مدارس، مطالبات و اسناد دیگر همچون کمک هزینه ازدواج و... را مهم و از خواسته‌های همکاران فرهنگی عنوان کرد و از رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی خواست به این مسئله نیز در بودجه نگاه جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha