جهاددانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی استوار است
کد خبر: 4038117
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
عیسی علیزاده:

جهاددانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی استوار است

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی استوار است، گفت: این نهاد مقدس در این چند دهه منشأ خدمات شایانی برای کشور و نظام بوده است.

همه فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی اسلامی استوار است

به گزارش ایکنا از سمنان، عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، امروز، 3 اسفندماه در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه آمادگی لازم را برای حمایت از جهاددانشگاهی استان سمنان داریم گفت: هدف‌گذاری، افق و چشم‌انداز پیش رو از ویژگی‌های واحدهای موفق جهاددانشگاهی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در این دوره می‌کوشد با برنامه‌ریزی جامع و تدوین سیاست‌های فرابخشی به رشد و توسعه بیش از پیش این نهاد انقلابی کمک کند.

این عضو ارشد جهاددانشگاهی با اشاره به وجود همدلی بالا بین نیروهای جهاددانشگاهی اظهار کرد: در بین نهادها و سازمان‌های کشور از معدود نهادهایی هستیم که به جای استفاده از واژه کارمند از واژه عضو برای همکاران استفاده می‌کنیم چرا که همه ما خود را عضوی از این خانواده بزرگ می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه هر نهادی که می‌خواهد موفق شود باید همه اعضای آن، فارغ از پست و شغل و جایگاه سازمانی‌شان در آن نقش‌آفرینی کنند و اعضای جهاددانشگاهی در سراسر کشور از چنین ویژگی برخوردارند یادآور شد: فضای حاکم بر جهاددانشگاهی فضای بازی است و در این مجموعه باید زمینه گفت‌وگو، بحث و انتقاد فراهم باشد.

علیزاده با اشاره به نگاه متفاوت مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند ما نیز نهاد مقدس جهاددانشگاهی را یک فرهنگ می‌دانیم و به همین دلیل نه تنها فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بلکه حتی فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاددانشگاهی را نیز در راستای فعالیت‌های فرهنگی ارزیابی می‌کنیم چرا که این‌گونه فعالیت‌ها نیز منجر به اعتمادسازی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

به گفته وی فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی استوار است که بر این اساس این نهاد مقدس در این چند دهه منشأ خدمات شایانی برای کشور و نظام بوده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به پایان دوره خدمت رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان در مصدر ریاست این نهاد گفت: پایان مدیریت در جهاددانشگاهی به معنای پایان مسئولیت نیست.

علیزاده جهاددانشگاهی را نهادی کم‌هزینه اما پربهره برشمرد و افزود: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نهادهایی همچون جهاددانشگاهی می‌توانند در آن منشأ اثرات بسیاری باشند.

علیزاده با اشاره به برخورداری این نهاد انقلابی از بیش از 2000 عضو هیئت‌علمی اظهار کرد: جهاددانشگاهی از پشتوانه علمی و پژوهشی بسیار ارزنده‌ای برخوردار است.

وی از وجود معتبرترین مرکز رصد و افکارسنجی کشور در جهاددانشگاهی به عنوان یک سرمایه مهم نام برد و گفت: امروزه نمی‌توان بدون توجه به افکارسنجی و نظرسنجی تصمیم‌گیری کرد لذا باید مبتنی بر افکارسنجی به حل مسائل کشور و استان پرداخت.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی وجود چندین پژوهشگاه و پژوهشکده مهم در جهاددانشگاهی را یک ظرفیت کم‌نظیر برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی همواره همسو با نظام و در راستای حمایت از دولت‌ها گام برداشته است چرا که خود را بازویی توانمند برای مسئولان نظام و دولت می‌داند.

علیزاده با اشاره به تأکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص لزوم جوان‌سازی جمعیت افزود: در حال حاضر بیش از 20 درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند و کمک به بارورسازی این زوج‌ها تا حدودی می‌تواند مشکل جمعیت را در کشور ما مرتفع کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه جهاددانشگاهی نتوانسته در درمان ناباروری از تعرفه‌های دولتی بهره‌مند شود یادآور شد: 50 درصد درمان ناباروری در کشور بر دوش جهاددانشگاهی است لذا استفاده از تعرفه‌های دولتی و اعطای یارانه دولتی به این بخش می‌تواند بخش مهمی از مشکلات کشور در حوزه جمعیتی را حل کند.

علیزاده میزان موفقیت درمان ناباروری در جهاددانشگاهی را 45 تا 50 درصد ارزیابی کرد و افزود: اگر حمایت جدی از جهاددانشگاهی و حوزه درمان ناباروری آن صورت گیرد در یک بازه 4 تا 5 ساله می‌توان بخش مهمی از معضل ناشی از پیری جمعیت را حل و زمینه جوان‌سازی جمعیت را فراهم کرد.

وی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در استان گفت: در استان سمنان قرار است هم در حوزه درمان سرطان و خصوصاً سرطان‌های مرتبط با زنان و هم در حوزه درمان ناباروری چه در بخش انسانی و چه در حوزه به‌نژاد دامی اقدامات شاخصی صورت گیرد و لذا همکاران ما نیازمند حمایت از سوی مسئولان استانی هستند. ما نیز در جهاددانشگاهی کشور آماده هرگونه همکاری و حمایت و پشتیبانی در این بخش‌ها هستیم.

یادآور می‌شود در این مراسم  که احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند از خدمات حسن رهایی، رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان تقدیر و علی منصفی‌راد به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha