نشان حکیم نظامی اهدا می‌شود
کد خبر: 4038166
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

نشان حکیم نظامی اهدا می‌شود

اهدای نشان حکیم نظامی از جمله اقدامات ستاد بزرگداشت این ادیب بزرگ است.

به گزارش ایکنا، امیر عبدالحسینی؛ دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در حاشیه این رویداد ادبی که امروز سوم اسفند در سینماتک موزه هنرهای معاصر برگزار شد، بیان کرد: هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، شعر و ادبیات، اجراهای نمایشی، فیلم و سینما، اجراهای موسیقی، جایزه حکیم نظامی، همایش علمی، اهدای نشان حکیم نظامی، تجلیل از نظامی پژوهان، کارگاه‌های علمی و نمایشگاه کتاب بخش‌های مختلف این بزرگداشت را شکل می‌دهند.

وی افزود: بزرگداشت حکیم نظامی از 15 اسفند آغاز شده و تا نوروز هم ادامه خواهد داشت. اولین برنامه این رویداد به حوزه تجسمی مربوط می‌شود که از 15 اسفند در موزه ملک شاهد برگزار آن خواهیم بود. همچنین شانزده اسفند نیز پوسترهای موضوعی در این موزه به نمایش در خواهد آمد.

این مدیر هنری ادامه داد: یکی از کارهای فاخر در این حوزه، اجرای اپرای «لیلی و مجنون» که قرار است در بهار سال آینده به کارگردانی بهروز غریب‌پور اجرا ‌می‌شود که با محوریت توجه به آثار حکیم نظامی اجرا می‌شود. در کنار این اپرای عروسکی، اجرای نمایش‌های آیینی و میدانی یکی دیگر از اقداماتی است که این ستاد را در رسیدن به خواسته‌اش موفق می‌کند.

عبدالحسینی بیان کرد: درباره همکاری با خانه سینما نیز سه جلسه نقد و بررسی پیرامون فیلم‌هایی که با محوریت قصه‌های نظامی ساخته شده‌اند یکی دیگر از اقدامات این بزرگداشت است. در‌ضمن برگزاری کارگاهی به مدیریت منوچهر شهسواری؛ کارگردان سینما و مدیرعامل خانه سینما گامی بعدی در این رابطه است. در این جلسه پیرامون اقتباس از کارهای ادبی تاریخ سینما صحبت خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم تاکیدی ویژه‌ای روی برگزاری بزرگداشت وجود دارد چون این اقدام را گامی موثر در معرفی مفاخر این سرزمین به جوانان می‌داند البته راز موفقیت این خواسته نیز تداوم آن است که امیدواریم با جدیت ادامه داشته باشد.

عبدالحسینی درباره همکاری رسانه ملی نیز چنین توضیح داد: طی مذاکراتی که در این رابطه انجام شده ، رسانه ملی از برنامه‌های این بزرگذاشت حمایت خواهد کرد ولی باز هم امیدواریم دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری این اتفاق هنری ما را یاری رسانند.

وی در انتها تاکید کرد: طرحی از استاد نادر قشقایی برای ساخت مجسمه از نظامی داده شد که مورد موافقت این ستاد قرار گرفته و به زودی ساخت آن آغاز خواهد شد تا بعد از تکمیل شاهد رونمایی از آن در یکی از میادین شهر باشیم.

انتهای پیام
captcha