شعر دفاع مقدس به نقش زنان توجه ویژه داشته باشد
کد خبر: 4038499
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
سردار کارگر:

شعر دفاع مقدس به نقش زنان توجه ویژه داشته باشد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار توجه شاعران به موضوع زن شد و افزود: شعر دفاع مقدس باید به نقش زنان توجه ویژه داشته باشد زیرا در دفاع مقدس نقش زنان اگر بیشتر از مردان نبود، کمتر نیز نبود.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز، 4 اسفندماه در ارتباط زنده تصویری با مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت که در شیراز برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم راهی جز استفاده از روش‌های هنری نداریم.

وی خواستار توجه شاعران به موضوع زن شد و افزود: شعر دفاع مقدس باید به نقش زنان توجه ویژه داشته باشد زیرا در دفاع مقدس نقش زنان اگر بیشتر از مردان نبود، کمتر نیز نبود. بیش از نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند؛ زنانی که مادران و همسران و خواهران شهدا را تشکیل می‌دهند.

کارگر، لازمه موفقیت در عرصه شعر را سرمایه‌گذاری جدی دانست و از مسئولان مربوطه به‌ویژه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواست تا سرمایه‌گذاری بیشتری در آن داشته باشند و شاعران جوان را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه شعر اثرگذاری بی‌بدیلی در تاریخ دارد، گفت: شعر هنری بی‌بدیل است که جایگزینی ندارد همانطور که شاهدیم در طول تاریخ شعرای بزرگی وجود داشته‌اند که بعد از صدها سال هنوز آثار فعالیتشان وجود دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تصریح اینکه شعر شاعران انعکاس حرف مردم است، گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که گاهی یک بیت شعر به اندازه یک کتاب تاثیرگذار است.

وی همچنین به برخی از ابیات شاعران بزرگ اشاره کرد و گفت: برخی ابیات ادبی نامی و مانا می‌شوند‌، شعر در همه اعصار و ایام کاربرد دارد. امروز درحالی که تکنولوژی زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده است اما شعر همچنام ماندگار و پویا است.

کارگر در پایان پیشنهاد داد تا برنامه تلویزیونی در خصوص شعر دفاع مقدس تولید شود و سپس افزود: چاپ دیوان‌ها و مجموعه شعرها اگر به زیبایی صورت گیرد موثر خواهد بود؛ اما در حوزه جوانان و نوجوانان نیز باید تولید محتوا کنیم و این فعالیت‌ها را از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها شروع کنیم.

انتهای پیام
captcha