سازش بیست و چهارمین پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4038833
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

سازش بیست و چهارمین پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیست و چهارمین سازش پرونده قتل با توجه به سنت حسنه صلح و سازش در استان به وقوع پیوست.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ۷ اسفند در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک فقره قتل عمد در سال 97 توسط دو نفر در سردشت به وقوع پیوسته بود که مرتکبین دستگیر و بازداشت و به اتهام آن‌ها وفق قانون رسیدگی و حکم مقتضی توسط دادگاه کیفری 1 صادر شد.

وی افزود: در این پرونده متهم ص-ع به اتهام مباشرت در قتل عمد به قصاص نفس و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل به 15 سال حبس تعزیری محکوم شدند و با تجدید نظرخواهی محکومان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و در حال رسیدگی بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خوشبختانه با ورود اعضای محترم شورای حل اختلاف زندان‌های مهاباد و سردشت و نیز مددکاران زحمتکش زندان، روحانیون، متنفذین محلی، نظارت و تاثیرگذاری مسئولان قضایی سردشت و به یمن ایام پرفیض ماه رجب و در آستانه عید بزرگ مبعث صلح وسازش بین اولیای دم و محکومان پرونده برقرار و قاتل از چوبه دار رهایی و حیاتی دوباره یافت.

عتباتی ضمن تقدیر و تشکر از اولیای دم که با گذشت از خون فرزندشان سنت الهی و نبوی را به اجرا گذاشتند از تمام متنفذین و ریش‌سفیدان محلی تشکر کرد و از همه اقشار ملت خواست به مصداق بارز آیات قرآن کریم همگی در صلح و دوستی وارد شوند و برای اصلاح ذات‌البین تلاش کنند که همانا رضایت باریتعالی هم در صلح و سازش بین برادران دینی و مردم بوده که بیست و چهارمین سازش پرونده قتل در استان است.

انتهای پیام
captcha