هشدار دیدبان الازهر درباره احتمال تکرار کشتار مسجد ابراهیمی در مسجد الاقصی
کد خبر: 4038869
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

هشدار دیدبان الازهر درباره احتمال تکرار کشتار مسجد ابراهیمی در مسجد الاقصی

دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر هشدار داد با تشدید تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان احتمال تکرار کشتار مسجد ابراهیمی در مسجد الاقصی و توطئه برای تقسیم زمانی و مکانی آن وجود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هشتمین سالروز کشتار در حرم ابراهیمی گفت: مسجد ابراهیمی در کل یک موقوفه کاملاً اسلامی است و اشغالگری اسرائیل صرف نظر از اینکه چقدر طول بکشد و هر چقدر هم که وحشیانه باشد، چیزی از آن واقعیت تغییر نخواهد کرد.

 دیدبان الازهر همچنین از رسانه‌های بین‌المللی خواست تا تروریسم اسرائیل و نقشه‌های شوم این رژیم برای از بین بردن میراث دینی و فرهنگی فلسطینیان و تقسیم زمانی و مکانی مقدسات اسلامی را افشا کنند.

این دیدبان نسبت به خطر رویکرد مخرب رژیم اشغالگر و تکرار آن در مسجد مبارک الاقصی با بهره‌برداری از حملات شهرک‌نشینان به‌ویژه در اعیاد رژیم صهیونیستی که با اعیاد مسلمانان تلاقی می‌کند، هشدار داد و گفت: این رژیم به دنبال بهانه‌ای برای تکرار کشتار مسجد ابراهیمی در مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آنجاست.

دیدبان الازهر گفت: تلاش‌های رژیم صهیونیستی در محاصره مسجد الاقصی و آواره کردن اهالی محله‌های پیرامون قدس و در رأس آن محله الشیخ جراح و تداوم حمایت آن از تروریسم شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و مقدسات اسلامی همگی نشانه خطر است.

در این بیانیه آمده است: فاجعه کشتار در مسجد ابراهیمی یکی از فجیع‌ترین جنایات در خاطره فلسطینیان و گواه تروریسم رژیم اشغالگر و پلیدی جرایم آن است که سحرگاه جمعه پانزدهم ماه رمضان برابر با 25 فوریه 1994  کشتار وحشیانه حرم ابراهیمی توسط یک شهرک‌نشین افراطی به وقوع پیوست و طی آن ۲۹ نمازگزار به خاک و خون کشیده شده و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
دیدبان الازهر گفت که این جنایت با همدستی نظامیان اشغالگر حاضر در صحن حرم ابراهیمی انجام شد. آنها پس از وقوع این کشتار درهای مسجد الاقصی را بستند تا مانع از خروج نمازگزاران شوند و خود را از رگبار گلوله شهرک‌نشین تروریست نجات دهند. آنها همچنین مانع نجات نمازگزاران شدند و از ورود خودروهای آمبولانس برای رسیدگی به حال زخمی‌ها به مسجد جلوگیری کردند و این‌ها نشان می‌دهد که ملت فلسطین تا چه اندازه زیر یوغ اشغالگرانی است که هیچ چیزی از انسانیت نمی‌دانند. بعد از آن هم 21 فلسطینی در جریان تشییع جنازه شهدای این فاجعه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند تا شمار شهدا به 50 نفر برسد.

دیدبان الازهر افزود: این اتفاق بهانه‌ای برای تحقق مقاصد خبیث رژیم صهیونیستی شد که از آن برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد ابراهیمی سوء استفاده کرد که به تسلط بر 60 درصد مساحت مسجد الاقصی و دیگر تخلفات این رژیم نظیر ممانعت از پخش اذان، ممانعت از مرمت مسجد و خالی کردن کامل آن از نمازگزاران مسجد در اعیاد اسرائیلی و گشودن درهای آن به روی شهرک‌نشینانی است که اصلاً برای قداست این مکان حرمت قائل نیستند و هنوز حرم ابراهیمی با تبعات این جنایت تا به امروز در سایه سکوت جامعه بین‌المللی روبه‌روست.

دیدبان الازهر گفت: این اندیشه تروریستی هنوز به قوت خود باقی است و همین افراط‌گرایان حکومت رژیم صهیونیستی را در دست دارند و می‌بینیم که یک عضو کنست که به افراط‌گرایی و حمله مستمر به صحن‌های مسجد الاقصی و دفاع از شهرک‌نشینان صهیونیست دخیل در حملات خونبار علیه فلسطینیان به این تروریست افتخار می‌کنند و تصویر او را در وودی منزلش نصب کرده و او را قهرمان ملی می‌خواند که به تورات و پروردگار خدمت کرده است.

انتهای پیام
captcha