درخواست بسیج عمومی برای دفاع از مسجدالاقصی
کد خبر: 4037559
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

درخواست بسیج عمومی برای دفاع از مسجدالاقصی

شورای عالی فتوای قدس و سرزمین‌های فلسطینی خواستار بسیج عمومی فلسطینیان داخل و همچنین ورود نهادهای بین‌المللی برای مقابله با پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی در قدس و همچنین تعرض آن به مقدسات و در رأس آن مسجدالاقصی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شورای عالی فتوا در سرزمین‌های فلسطینی تشدید حملات صهیونیست‌ها  به محله الشیخ جراح قدس از جمله فحاشی و پرتاب سنگ و گاز فلفل شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های مسکونی و بستن کوچه‌ها و خیابان‌های آنجا را محکوم کرد.

این شورا در دویست و چهارمین نشست خود به ریاست محمد حسین، مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی گفت: این حمله صهیونیست‌ها پاکسازی نژادی در حق ساکنان اصیل الشیخ جراح است که می‌خواهند با تخلیه اهالی آنجا شهرک‌نشینان صهیونیست را با زور سلاح جایگزین آنها کنند که این امور در راستای یهودی‌سازی کامل قدس و آواره کردن هزاران فلسطینی است.

شورای مفتی فلسطین با هشدار درباره تبعات حملات رژیم صهیونیستی به الشیخ جراح و احتمال شعله‌ور شدن آتش درگیری در سراسر منطقه گفت: ما شجاعت اهالی الشیخ جراح و مقاومت آنها را در برابر استکبار رژیم اشغالگر ارج می‌نهم و از همه آزادگان می‌خواهیم برای مقابله با نقشه‌های رژیم اشغالگر در بیت‌المقدس که با هدف تخلیه آنها از ساکنان اصلی آن صورت می‌گیرد، بایستند.

این شورا ضمن محکوم کردن تعرض رژیم صهیونیستی به مقدسات فلسطینیان و تصویب تخصیص قریب به 35 میلیون دلار برای یهودی‌سازی صحن البراق در جنوب غربی مسجد الاقصی تحت عنوان طرح توسعه، تأکید کرد: نمازخانه‌های مسجد الاقصی به دلیل ممانعت اسرائیل از مرمت مسجد با بارندگی‌های فصلی و چکه کردن آب از سقف آنها در معرض تخریب است.

شورای فتوای قدس تأکید کرد: ما ضمن رد این تخلفات برنامه‌ریزی شده تأکید می‌کنیم مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی فقط به مسلمانان تعلق دارد و هیچ کسی حق ندارد در امور داخلی آنها دخالت کند.

این شورا خواستار بسیج عمومی برای دفاع از مقدسات فلسطین شد و گفت: رژیم اشغالگر با تعرض به مقدسات و آثار تاریخی فلسطینی درصدد اشغال همه سرزمین‌های فلسطینی است.

شورای فتوای قدس از نهادهای داخلی و بین‌المللی خواست برای متوقف کردن جرایم صهیونیستی در حق فلسطینیان ورود کنند. این شورا تأکید کرد، سکوت در برابر جنایات رژیم اشغالگر چراغ سبزی برای تداوم آن است.

این شورا همچنین خواستار ورود جامعه بین‌المللی در قضیه اسرای فلسطینی و اعمال فشار آن بر رژیم صهیونیستی برای توقف جرایم این رژیم علیه اسرا شد.

انتهای پیام
captcha