تبیین نامه رهبری به جوانان غربی در مؤسسه آموزش عالی ایتالیا + عکس
کد خبر: 4038909
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

تبیین نامه رهبری به جوانان غربی در مؤسسه آموزش عالی ایتالیا + عکس

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و بیانیه گام دوم انقلاب به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در مؤسسه آموزش عالی شهر روم، پایتخت ایتالیا تبیین شد.

تبیین نامه رهبری به جوانان غربی در مؤسسه آموزش عالی ایتالیابه گزارش ایکنا؛ رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا با تمرکز ویژه بر تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور در مؤسسه آموزش عالی «ویا دِلِه سِتِه کییِزِه» (Via delle Sette Chiese) شهر رم؛ مجموعه برنامه معرفی فرهنگ و تمدن و چهره معاصر ایران را در جمع دانش‌آموزان این مؤسسه آموزش عالی اجرا کرد.

این برنامه که با حضور محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و محمودرضا رادبوی نماینده سفارت ایران در رم برگزار شد، مشتمل بر سخنرانی، نمایش فیلم و پخش پرده‌نگار همراه توضیحات در معرفی جغرافیای طبیعی و انسانی، جاذبه‌های گردشگری، تاریخ، دین، اقتصاد، سیاست و وضعیت معاصر ایران و تبیین محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و بیانیه گام دوم انقلاب بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، در این برنامه که در ادامه طرح رایزنی فرهنگی در خصوص معرفی ایران به دانش‌آموزان ایتالیایی انجام ‌یافت؛ نسخه ایتالیایی فیلم «بر فراز ایران همراه با باد بهاری» با موضوع معرفی فرهنگ و تمدن و جاذبه‌های گردشگری ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.

پس از نمایش فیلم، محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا طی سخنانی در معرفی ساختار و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا بیان کرد: رایزنی فرهنگی متولی دیپلماسی فرهنگی ایران در ایتالیاست. مناسبات همه جانبه ایران و ایتالیا، به پشتوانه میراث و اشتراکات تاریخی دو فرهنگ و تمدن غنی و پرقدمت ایران و ایتالیا، فرهنگ محور است؛ از این رو، دیپلماسی فرهنگی ایران در ایتالیا، ارتقاء درک متقابل، با هدف تحکیم صلح و دوستی میان دو ملت و دولت ایران و ایتالیا را تعقیب می‎کند و ما نیز بر مبنای آن، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم که به این ارتقاء درک متقابل کمک کند؛ مثلا کتابخانه مان را تجهیز می‌کنیم؛ یا بیش از 160 عنوان کتاب با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به مخاطب ایتالیایی ترجمه و منتشر و پایگاه اطلاع‌رسانی جامع ایران شناسی به زبان ایتالیایی به نشانی irancultura.it را طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم.

امینی افزود: دیگر فعالیت‌های مان هم همین هدف را دنبال می‌کند؛ مثلا، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی؛ حمایت از کرسی‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های ایتالیا، هماهنگی و همکاری‌های دانشگاهی دو کشور، برگزاری نمایشگاه؛ نمایش فیلم؛ یا اجرای موسیقی برای بهتر معرفی‌کردن خودمان است که امروز هم با همین هدف در خدمت شما هستیم: معرفی خودمان؛ شناخت بهتر شما و تحکیم صلح و دوستی.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت ایران و اسلام از منابع معتبر، پایگاه جامع ایران‌شناسی «فرهنگ ایران» را، به عنوان منبعی قابل اعتماد به زبان ایتالیایی، به منظور آشنایی با ایران، به دانش‌آموزان حاضر معرفی کرد.

 سپس، محمودرضا رادبوی نماینده سفارت ایران در رم، با نمایش یک پرده نگار، ضمن ارائه تاریخچه‌ای اجمالی از تحولات سیاسی و اقتصادی ایران در چهار دهه اخیر و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ارائه آمارهایی از وضعیت ایران معاصر؛ روند تحمیل تحریم‌ های یک‌جانبه علیه ایران و راه‌کارهای نظام در مقابله با آن و دستاوردها در این راستا را به اختصار تشریح کرد.

این برنامه، با همکاری انجمن غیر انتفاعی «اقدام جهانی» (Global Action)، با هدف معرفی ایران به دانش‌آموزان دبیرستانی ایتالیا، در قالب طرح «دیپلماسی آموزشی دانش جهانی پیشگامان جوان» برنامه‌ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام
captcha