احیای جلسات خانگی قرآن در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4040653
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

احیای جلسات خانگی قرآن در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش اجمالی از برنامه‌های سال 1400، گفت: توزیع حدود هزار بسته‌ معیشتی در ماه‌های محرم، رجب، رمضان، کمک 140 میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، احیای جلسات خانگی قرآن با عنوان «جامعه عصر» در سراسر استان و به ویژه مؤسسات قرآن و ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت از جمله این فعالیت‌هاست.

سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های اتحادیه در سال 1400، گفت: برنامه بر بال فرشتگان ویژه ماه مبارک رمضان 1442 بود. این برنامه با حمایت دستگاه‌ها و اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بنام شهیدان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین طی سالی که گذشت هشت محفل انس با قرآن در محلات مختلف شهر زاهدان با همکاری سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگان استان، با محوریت اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان با دعوت از قاریان نوجوان و جوان استانی برگزار شد. همچنین جلسات خانگی قرآن را نیز با عنوان «جامعه عصر» در سراسر استان احیا کردیم.

پورموسوی اضافه کرد: محافل قرآنی ویژه‌ای را در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان و 14 محفل قرآنی ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم. حدود هزار بسته‌ معیشتی در ماه‌های محرم، رجب، رمضان و ایام نوروز 1400 توزیع شد. همچنین کرسی‌های تلاوتی را به صورت مناسبتی در جشن ولادت‌ها و شهادت اهل‌بیت(ع) و ایام مناسبتی چون هفته وحدت، دهه فجر و ... برگزار کردیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمک مالی 140 میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و حمایت 14 اداره امور قرآنی تبلیغات استان در خصوص ویژه برنامه‌های قرآنی به ملبغ 150 میلیون ریال از دیگر حمایت‌های مالی انجام شده است.

پورموسوی اضافه کرد: ارزیابی و پایش تشکل‌های قرآنی، خانه‌های قرآن و عترت استان، اجرای طرح اعطای مدارک حفظ قرآن کریم به متقاضیان، برگزاری دوره توانمندسازی مدیران قرآنی در منطقه سیستان، برگزاری همایش مدیران خانه‌های قرآنی در سیستان با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی، برگزاری دو دوره تربیت مربی حفظ ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند، کارگاه آموزش سطوح مختلف از دیگر برنامه‌های سال 1400 اتحادیه بوده است.

وی با اشاره به پیگیری وضعیت بیمه مربیان قرآن و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مدیران و مؤسسات، ادامه داد: برگزاری 12 جلسه هیئت مدیره اتحادیه به صورت مجازی و حضوری و چند جلسه فوق‌العاده برای ایام دهه فجر و هفته وحدت، پیگیری بیمه معلمان فاقد بیمه طی تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.

پورموسوی با بیان اینکه وام صندوق امید به تعدادی از خانه‌های قرآن واریز شد، گفت: همچنین جلسات آموزشی در سطوح مختف در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان، برپایی جلسات هفتگی قرآن در 14 مسجد شهر زاهدان با دعوت از قاریان و اساتید قرآن، برگزاری جلسات خانگی در محلات با محوریت شهدا از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال 1400 بوده است.

وی به برنامه‌های مناسبتی نیز اشاره کرد و گفت: تجلیل از پزشکان و سرپرستاران بیمارستان حضرت علی(ع) زاهدان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن با حضور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان و اتحادیه قرآنی استان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha