ضرورت توجه به هویت فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی
کد خبر: 4042353
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

ضرورت توجه به هویت فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی

استاندار مرکزی با تأکید براینکه در شکل‌گیری هویت ملی به هویت فرهنگی باید توجه شود گفت: اگر در این امر غفلتی صورت گیرد هویت شکل نخواهد گرفت و ملت بدون هویت، پوسته‌ای بیش نیست.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 21 اسفند در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، توجه به ادبیات کهن ایران را یادآور شد و افزود: هویت استان و نام‌آوران این خطه از سرزمین مورد تأکید است و طرح‌هایی در این راستا در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هویت ملی یکی از ارکان اقتدار و حیات کشور محسوب می‌شود و هویت فرهنگی قطعه بسیار مهم، کلیدی و مبنایی برای هویت ملی است. بسیار لازم است در شکل‌گیری هویت ملی به هویت فرهنگی توجه شود. چراکه اگر در این امر غفلتی صورت گیرد هویت شکل نخواهد گرفت و ملت بدون هویت، پوسته‌ای بیش نیست و در برابر هر نسیم ضعیفی فرو ریخته و با مشکل مواجه می‌شود.

مخلص‌الائمه ادامه داد: هویت اجتماعی به ملت ایران توان داده است که مسیر اقتدار خود را با قدرت طی کرده و از میانه دهه پنجم عبور کند و بدون تردید نقش مفاخر در این حوزه کلیدی است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه هویتی استان، اظهار کرد: نقشه راه هویت استان در حال طراحی است. هریک از شهرستان‌ها مهد مفاخر و نام‌آورانی است که باید مورد اهمیت واقع شود. نقش فرهیختگان در هویت‌سازی و توجه به مفاخر برای مجموعه حکمرانی استان اهمیت دارد و امید است هویت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha