نمایشگاه شمیم وحی؛ منتظر مردم و مسئولان + عکس
کد خبر: 4047245
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

نمایشگاه شمیم وحی؛ منتظر مردم و مسئولان + عکس

نمایشگاه دستاوردها و محصولات مؤسسات قرآنی استان تهران «شمیم وحی» با دعوت از مؤسسات کارآفرین از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در محوطه ورودی سالن همایش‌های برج میلاد برپا شد.

نمایشگاه شمیم وحیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نمایشگاه دستاوردها و محصولات مؤسسات قرآنی استان تهران با عنوان «شمیم وحی» با نگاهی به شعار سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و دعوت از مؤسسات کارآفرین از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با مشارکت مجموعه برج میلاد، همزمان با نخستین روزهای ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ ه ق در محوطه ورودی سالن همایش‌های برج میلاد برپا شد. این شب‌ها برنامه زنده «ماه بهشت» شبکه قرآن و معارف سیما نیز در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

نمایشگاه شمیم وحی، تا این لحظه با 29 غرفه کار خود را آغاز کرده و اندک غرفه‌هایی از آن خالی از متقاضی باقی مانده است که آن هم بنابر گفته سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان تهران «به دلیل فرصت اندک اعلام برج میلاد برای برپایی نمایشگاه به تدریج این چند غرفه خالی نیز از حضور مؤسسات متقاضی تکمیل خواهد شد».


گزارش تصویری دستاوردها و محصولات مؤسسات قرآنی استان تهران


ارائه عملکرد مؤسسات قرآنی استان تهران دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، عرضه محصولات و تألیفات چند انتشارات‌، بخش فروشگاهی و عرضه ملزومات عفاف و حجاب و غرفه‌هایی چون طرح اکرام ایتام و مرکز و جمعیت نیکوکاری رحماء (با مجوز کمیته امداد در سال 98) با رویکرد تخصصی در مواجهه با فقر و معضلات اجتماعی ناشی از آن و انجام مددکاری اجتماعی و بهره‌گیری از روانشناس‌های زبده با خدماتی چون تأمین هزینه‌های درمانی و بهداشت مددجویان و تأمین هزینه‌های توانمندسازی و اشتغال فعالیت می‌کند. 

برنامه ماه بهشت

همچنین تأمین هزینه‌های روانشناسی و روانپزشکی مددجویان، تأمین هزینه‌های معیشتی و اقلام مورد نیاز مددجویان، بازسازی منازل مددجویان، توزیع صدها بسته اقلام ضروری، توزیع صدها وعده غذای گرمخانه‌های تهران از دیگر رویکردهای این جمعیت خیریه است که با طرح‌هایی چون نذر تخصصی با هدف صرف تخصص هر داوطلب در راه خیر، بیمه در بیمه، کاسب همدل و مهمان مهدی (با شعار همیشه برای کمک به انسان‌ها نیاز به هزنیه نیست، میشه با صرف بخشی از وقتمون زندگی یک نفر را زیباتر کرد) در این نمایشگاه خدمت‌رسانی می‌کنند.

نمایشگاه شمیم وحی

از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه، مؤسسه آلاء با عرضه تسبیح، جانماز و چادر رنگی، بسته‌های گیاهی و دارویی و مشاوره رایگان سلامتی، مؤسسه فرهنگی مهدیاران با سه غرفه ملزومات عفاف و حجاب، غرفه جشن تکلیف با طراحی درخت آرزو‌ها و غرفه آرزوها و اعطای هدیه به دختران نومکلف، است.  

نمایشگاه شمیم وحی

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سلاله ماه تابان نیز با فضاسازی متفاوت از اسانس و ترکیبات معطر، موجب پیچیدن رایحه‌ مطلوب در فضای نمایشگاه شده است. مؤسسات، مساجد و حسینیه‌ها و موکب‌داران اربعین می‌توانند برای دریافت ترکیبات عطری با قیمت مناسب به منظور معطر کردن فضای اماکنشان به این غرفه مراجعه کنند.

نمایشگاه شمیم وحی

این مؤسسه طراح پروژه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و حدیثی با عنوان جشنواره اسامی سوره‌های قرآن، جشنواره نواهای اربعین، راه‌اندازی موزه حدیث، تشکیل باشگاه بانوان حدیثی (طرحی آماده برای جانمایی در تقویم مناسبتی سال) است و طرح‌هایی را به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران و اتحادیه کشوری و همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی با عنوان راه‌اندازی اندیشکده مؤسسات قرآن و عترت، ترسیم نقشه راه نظام حکمرانی قرآن و حدیث، تصویب سند ملی قرآن، تعیین شاخص فعالیت‌های قرآن و حدیث و تنظیم نظام‌نامه رتبه‌بندی مؤسسات، ارائه کرده است.

نمایشگاه شمیم وحی

حضور هنرمندان و طراحی نقش خط و نقش رنگ با طراحی‌ چهره‌ها و مناظر، مدرسه تخصصی قرآن، مؤسسه نورالهدی مینی‌سیتی شهرک شهید محلاتی با عرضه ملزومات عفاف و حجاب از دیگر غرفه‌های موجود در این نمایشگاه بیست روزه است.

نمایشگاه شمیم وحی

جاودانه‌های تاریخ از دیگر غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه است که با طراحی متفاوت و بکارگیری المان‌های شهدا و سربند، پلاک و چفیه هر شب میزبان همرزمان شهدا در ایام دفاع مقدس یا خانواده شهدا و جانبازان و همچنین خانواده‌های مدافعان حرم است. این غرفه به دنبال تبیین فرهنگ جهاد و شهادت و تبیین فرمایش رهبری درباره شهدا و در مورد دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

حافظان و قاریان توانمند در گروه سنی 8 تا 15 سال می‌توانند با مراجعه به غرفه دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه دو و گروه فرهنگی قرآنی ابرار در مرکز تخصصی آموزش و استعدادیابی شهر تهران از بورسیه قرآنی و آموزش تخصصی قرآن (در زمینه روخوانی، حفظ، قرائت و تفسیر) بهره‌مند شوند.

حضور در محافل شاخص قرآنی، مشاوره تحصیلی و شرکت دراردوهای فرهنگی از جمله مزایای بهره‌مندی از این بورسیه قرآنی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 44927985 -44927831 تماس بگیرند یا پس از نمایشگاه به مرکز دارالقرآن مرکزی شهرداری منطقه 2 واقع در ستارخان، خیابان نیرو، نبش کوچه دوم مراجعه کنند.

بانوانی که قصد مادر شدن دارن و بانوان باردار می‌توانند با مراجعه به غرفه نخستین مدرسه بارداری تا تولد در کشور (مؤسسه شوق مادری، شوق زندگی ایرانیان) به منظور تحویل فرزندان خلاق و باهوش به جامعه از آموزش‌ها و مشاوره‌های روانشناسی، موسیقی، فن بیان، تخیل، احساس، خلاقیت، ورزش، مامایی و تغذیه بهره‌مند شوند.

نخستین پایگاه تبلیغی، ترویجی و آموزشی قرآنی کشور با عنوان گروه «ابرار» در غرفه‌اش آماده تولید محتوای قرآنی و اجرای جشنواره و همایش‌های قرآنی و هماهنگی به منظور اعزام اساتید قرآنی و قاریان است. صفحه رسمی این مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی در اینستاگرام به نشانی Abrara_quran است.

نمایشگاه شمیم وحی

موسسه سرچشمه عزت الهی و ندای ملکوت نیز با بخش فروشگاهی و فروش اسباب بازی‌های ایرانی و همچنین ثبت‌نام از علاقه‌مندان در دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

بنابر گزارش ایکنا، مؤسسه بیت‌الزهرا(س) با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مدیریت عفت بهلول نیز در نمایشگاه شمیم وحی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود چون قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ موضوعی و ترتیبی، مکالمه، ترجمه و مفاهیم از گروه سنی خردسال تا بزرگسالان می‌پردازد و از علاقه‌مندان محله پیروزی ثبت‌نام به عمل می‌آورد. دوره‌های این مرکز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مهمترین موضوعی که در نمایشگاه‌ها به چشم می‌خورد، میزان استقبال مردمی است. خلوتی فعلی نمایشگاه شمیم وحی می‌تواند در اولین برداشت به دلیل افتتاح آن در روزهای میانی هفته باشد. شاید کمی بنرهای تبلیغاتی در محوطه پارکینگ مجموعه برج میلاد و حتی فضای باز سالن همایش‌های این مجموعه بی‌تأثیر نبوده است.

از سوی دیگر می‌توان به عدم اهتمام لازم مسئولان امور قرآنی به حضور در نمایشگاه نیز اشاره کرد که شاید این حضور بهترین فرصت برای اطلاع از نقاط قوت، نقاط ضعف و پیشنهادت بخش مردمی است.

اهدای بسته‌های افطاری و پذیرایی با چای در برخی از غرفه‌ها برقرار است.

انتظار می‌رود که تماشاگران ویژه‌برنامه زنده «ماه بهشت» در هنگام ورود به سالن همایش‌ها یا هنگام خروج به گونه‌ای راهنمایی شوند که به فضای نمایشگاه وارد شوند و به ویژه از برنامه‌های غرفه‌های انتهایی آن بهره‌مند شوند.

نمایشگاه شمیم وحی تا بیستم رمضان المبارک از ساعت 19 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha