نشست بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با محوریت جهاد تبیین و جمعیت
کد خبر: 4049395
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

نشست بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با محوریت جهاد تبیین و جمعیت

نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری همزمان با سراسر کشور با محوریت جهاد تبیین و جمعیت و با حضور رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهرکرد برگزار شد.

نشست هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری عصر روز گذشته ۲۴ فروردین‌ماه همزمان با سراسر کشور با محوریت جهاد تبیین و جمعیت و با حضور رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهرکرد برگزار شد. این نشست در حاشیه چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان و با سخنرانی ویدئوکنفرانسی انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با محوریت جهاد تبیین و جمعیت تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در جمع اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان اظهار کرد: دو انتظار از مجموعه هیئت اندیشه‌ورز وجود دارد نخست آنکه طرح عملیاتی مشخص و سریعی که موضوع‌محور و مخاطب‌محور و قابل پیگیری باشد، تدوین و ارائه شود که با مخاطبان مشخصی تعریف و پیشنهاد گردد.

وی ادامه داد: از شهرستان‌های پنج‌گانه که هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در آن‌ها فعال شده است نیز انتظار می‌رود که در میدان عمل درگیر کار شوند و با اندیشه و تعقل به سمت کارهای عملیاتی‌تر پیش روند.

تحلیل جهاد تبیین و جمعیت مطابق با زیست‌بوم چهارمحال و بختیاری

کارگر با تصریح اینکه «جهاد تبیین» و «جمعیت» دو حوزه تحلیلی انقلاب اسلامی و نیز دو حوزه تأکیدی رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: اگر میدان‌دار انقلاب و حرکت نظام اسلامی هستیم که بناست به ظهور حضرت حجت(عج) ختم شود، پس نمی‌توان در قبال این دو مسئله بی‌تفاوت باقی ماند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: در حوزه جهاد تبیین و جمعیت با نگاه قرآنی برای مخاطبان قرآنی و نیز از پایگاه قرآنی برای عامه مردم می‌طلبد هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان سلسله مباحثی را در فضای مجازی و حقیقی راه‌اندازی کند و تهدیدها و فرصت‌های این دو حوزه با زیست‌بوم چهارمحال‌وبختیاری مورد تفکر، تحلیل و بررسی قرار گیرد.

کارگر گفت: در حوزه جهاد تبیین باید مشخص شود که کجاها و در چه مواردی باید سخن بگوییم، یعنی با لسان و بیان رسا در جهت تبیین، افشا و رساندن حقایق و دستاوردهای انقلاب به بانوان استان خودمان در چه موضوعاتی ناظر به مسائل انقلاب و نظام اسلامی باید روایتگری و روشنگری صورت گیرد.

مریم قاسمی،  رئیس هئیت اندیشه ورز بانوان قرآنی چهارمحال و بختیاری

اتحاد قرآنیان؛ رویکرد مهم هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان

در ادامه، مریم قاسمی کُرانی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان با اشاره به اهم فعالیت‌ها از زمان آغاز به کار خود از بهمن‌ماه سال گذشته، اظهار کرد: بهترین اقدام در راستای اجتماعی ساختن آموزه‌های نورانی قرآن کریم مبحث تدبر در قرآن است تا از لایه‌های ظاهری قرآن عبور کنیم و به عمق قرآن برسیم. باید بتوان مردم را به این درجه رساند که پاسخ مسائل خود را قرآن کریم پیدا کنند، لذا مقرر شد مباحث تک‌تک سوره‌ها استخراج و به مربیان مؤسسات و مراکز قرآنی استان انتقال داده شود.

وی ایجاد اتحاد و انسجام میان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن استان را یکی از رویکردهای هیئت اندیشه‌ورز برشمرد و ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی هر یک از مراکز قرآنی استان در جای خود لازم و پسندیده است اما در عین حال تلاش می‌شود که این کارهای قرآنی جهت‌دهی شوند و یک مسیر را به‌صورت متحد و منسجم طی کنند تا شاهد تأثیرگذاری ملموس‌تر این فعالیت‌ها باشیم و با توان‌افزایی بتوان نمود بیرونی کارهای قرآنی و نقش‌آفرینی جامعه قرآنی را در سطح اجتماع مشاهده کرد.

این حافظ کل قرآن در استان افزود: بر همین اساس، چهار طرح قرآنی به‌صورت منسجم در مراکز قرآنی استان اجرا می‌شود یا به‌زودی اجرایی خواهند شد که طرح حضرت رسول اکرم(ص) با محوریت سوره مبارکه یاسین، طرح تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات، طرح حکمت‌های نهج‌البلاغه و نیز طرح سی آیه سی تبیین در دستور کار مؤسسات و خانه‌های قرآن قرار گرفته است و به‌صورت حضوری و مجازی اجرا می‌شوند.

در این نشست هر یک از اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی سراسر استان به بیان پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند و از جمله لزوم تعامل هیئت اندیشه‌ورز با ادارات و دستگاه‌ها و شناساندن جایگاه این هیئت در استان، تلاش برای ایده‌پردازی در حوزه طرح‌های قرآنی بومی، پیش‌بینی راهکارهای جدید برای تعامل و همکاری بیشتر ادارات به‌ویژه آموزش و پرورش، سپاه و غیره با مراکز قرآنی با محوریت آموزش قرآن به کارکنان و خانواده‌های آنان، ضرورت ورود قوی بانوان قرآنی به مبحث معنویت در حوزه جهاد تبیین و غیره از سوی حاضران مطرح شد.

انتهای پیام
captcha